friends2008
ازيك ... بص من الاخر كده لو مسجل فى المنتدى خش وبطل تبقى زائر كتير ولو مش مسجل حاول تسجل يا خفيف بس لو انت مش علوم عين شمس يبقى تفكك مننا احسن

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

friends2008
ازيك ... بص من الاخر كده لو مسجل فى المنتدى خش وبطل تبقى زائر كتير ولو مش مسجل حاول تسجل يا خفيف بس لو انت مش علوم عين شمس يبقى تفكك مننا احسن
friends2008
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ولاول مرة بانفراد تاااااااااااااام كرسى الاعتراف

KARDASH
tantawy
Hussein elansary
looli
dina samir
إمرأه بلا عنوان
boosy
sway
أنا مش أنانية
حب العمر
نوفا
dina saied
محمد صلاح كسبر
ahmed maddish
Aya abd el-rahman
همسه
ahmed afifi
amr
greatpharaoh111
pureheart88
islam
emy saleh
robaraf
Doaa Ramadan
the precious
نهر الحب
rafprof
31 مشترك

صفحة 7 من اصل 10 الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  الصفحة التالية

ولاول مرة بانفراد تاااااااااااااام   كرسى الاعتراف - صفحة 7 Empty رد: ولاول مرة بانفراد تاااااااااااااام كرسى الاعتراف

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية الخميس نوفمبر 06, 2008 1:11 am

أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ
أأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ

المفاجأة شلتنى يادينا..بس أنا كاية أهه
وخلاوتك لاكى .... بس لما أمشى فى الكذمة الأول..
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى
Instant Message : بمب
تاريخ الميلاد : 13/04/1986
نقاط نقاط : 5690
النجوميه النجوميه : 0
القسم : نبات-كيمياء

ولاول مرة بانفراد تاااااااااااااام   كرسى الاعتراف - صفحة 7 Empty رد: ولاول مرة بانفراد تاااااااااااااام كرسى الاعتراف

مُساهمة من طرف pureheart88 الخميس نوفمبر 06, 2008 1:29 am

ايه ده يا امبره؟؟
هى المفأجأه عملت فيكي كل ده ؟؟
ههههههههههههههههههه
امال هتعملي ايه لما تتسألي ؟؟؟
انتظيرينىىىىىىىىىىىىىىى Very Happy Very Happy Very Happy
pureheart88
pureheart88
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر
Instant Message : الحمد لله
تاريخ الميلاد : 12/02/1988
نقاط نقاط : 5818
الاسم : احمد رضا

مُساهمة من طرف pureheart88 الخميس نوفمبر 06, 2008 2:03 am

ابدأ انا بقي
ازيك يا اميره عامله ايه؟؟
1-عرفي نفسك في سطرين .......
2-لو قلتلك حاجه واحده بس عايزه تغريها في المنتدى ؟؟؟؟؟؟
3-ايه اكتر سنه تعبتي فيها في الكليه ؟؟؟ وايه اكتر سنه استريحتي فيها؟؟؟؟؟
4-ايه الصفه اللي اول ماتلاقيها في اللي قدامك متسريحلوش علي طول؟؟؟؟؟
(زي انا كده صح) هههههههههههههههههههههههههه
5-لما يتتخنقي من حد بتروحي تقوليله ولا تتجنبيه؟؟؟؟
6-ايه اكتر عيب شايفاه في نفسك؟؟؟؟؟ وياتري عايزه تغيريه ولا لا؟؟؟؟
7-ايه علاقتك بصحابك؟؟؟؟؟وياتري انتى حاسه غامضه شويه ولالا؟؟؟
8-ايه هى اكتر هوايه بتحبيها ولا مالكيش هوايات؟؟؟؟؟

يارب تكون اسئلتى خفيفه ...................
pureheart88
pureheart88
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية الخميس نوفمبر 06, 2008 2:50 am

ازيك يا اميره عامله ايه؟؟
ادينى عايشة الحمدلله
1-عرفي نفسك في سطرين .......
*أنا أميرة شوقى بابايا متوفى وأنا فى تالتة إبتدائى ..ليا خمس إخوات أكبر منى (2 دكاترة و1مهندس و1محاسب و1علوم)متجوزين كلهم وأنا عايشة مع ماما اللى مرتبطة بى جدا.شكلى من بره عصرية ومتفتحة ومن جوه نفس دماغ ماما القديمة!!

2-لو قلتلك حاجه واحده بس عايزه تغريها في المنتدى ؟؟؟؟؟؟
*إنت عارف إن فيه عضو فى المنتدى بتمنى إختفائه لأن فيه أكتر من واحد بيشتكى منه لأنه........وكفايه كده

3-ايه اكتر سنه تعبتي فيها في الكليه ؟؟؟ وايه اكتر سنه استريحتي فيها؟؟؟؟؟
*سنة تانية كانت تقيلة وصعبة جدا ..وماكنتش قادرة أقف على رجليا- أكتر سنة استريحت فيها سنة تالتة لإنى عرفت أقف على رجليا (من كتر شرب اللبن وأكل البيض)عشان الكالسيوم مفيد برضه

4-ايه الصفه اللي اول ماتلاقيها في اللي قدامك متسريحلوش علي طول؟؟؟؟؟
(زي انا كده صح) هههههههههههههههههههههههههه
*أنت عارف إنى باستريحلك وإلا كنت أتمنيت إختفائك إنت كمان...المهم أكثر صفة مزعجة فى اللى قدامى هى الكبر والغرور

5-لما يتتخنقي من حد بتروحي تقوليله ولا تتجنبيه؟؟؟؟
* لو أول أو تانى أو تالت غلطة هاعاتبه ..لكن ..لو غلطاته كترت قوى مش هاعاتبه لإنى مش هاقتنع (ماخلاص )

6-ايه اكتر عيب شايفاه في نفسك؟؟؟؟؟ وياتري عايزه تغيريه ولا لا؟؟؟؟
*لإنى أصغر واحدة فى العيلة (ضلوووعة العيلة) فطلعت غصب عنى أنانية ..بحاول ببطء إنى أغيره بس مش قادرة

7-ايه علاقتك بصحابك؟؟؟؟؟وياتري انتى حاسه غامضه شويه ولالا؟؟؟
*أعز صحاب لى بيسافروا دايما ..القدربيبعدنا عن بعض :ريم فى إسكندرية..سعاد فى السعودية..حنان فى إسكندرية بس ده مابيمنعناش إننا نتصل ببعض يوميا نطمن على بعض ..حتى لو هيتخرب بيتنا موبايلات ..وأصحابى اللى جوه مصر بحبهم قوى وفى شوية منهم فى المنتدى (وبحاول ماكونش أنانية معاهم وإنى أكون خدومة) - أنا كتاب مفتوح لكل القريبين منى وأنت واحد منهم ياأحمد مفيش أى غموض .لكن البعيدين عنى بيتصدموا دايما بين شكلى وتفكيرى زى ماقلت قبل كده شكلى عصرية ومطنشة لكن اللى يقعد معايا يلاقى ارائى قديمة وتقيلة وفى ناس كتير بتقولى كده.

8-ايه هى اكتر هوايه بتحبيها ولا مالكيش هوايات؟؟؟؟؟
هوايتى من غير تريقة :الخياطة والتطريز ..أنا عارفة إنها هواية مش قد المقام بس
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى

مُساهمة من طرف robaraf الخميس نوفمبر 06, 2008 4:45 am

اولا انا بحيييييييكى على الكرسى وثانيا على هوايتك
انا نفسى اتعلم الخياطه والتطريز واسمحيلى اقولك يا بختك ...بس بشويه حسد صغنانين
نبدأ بقى بالاسئله
1- ايه سبب اختيارك للاسم المستعار (انا مش انانيه)..بالرغم انك وضحتى انك اخر العنقود وان عيبك واللى بحييييكى انك صارحتى بيه ان فيكى شويه انانيه
2-الانانيه اللى انتى بتتكلمى عنها اكتشفتيها فى نفسك امتى وازاى ...يعنى من موقف مع اصحابك او عيلتك ولا اييييييييه
3-تدى كام لنفسك من حيث الرومانسيه ...مع الشرح بالتفصيل المميت...وهل اخواتك ممكن يمنعوك من شخص بتحبيه وهيتقدم ليكى
4-بيجيلك كوابيس ..وايه اكتر كابوس قومتى مفزوعه منه
5-ايه رايك لو عشتى فى عمارة فيها كل عيلتك ...تحبيها.... وقولى سببك
6-القسم اللى دخلتيه كان بمزاجك ولا زى نظام الثانويه ....غصب
7-انتى بتشتغلى فين ....وده بالوسطى ولا بمجهودك
8-ممكن توضحى اكتر اخواتك ..يعنى كام بنت وولد ...ومين اكتر واحد بتستريحى معاه اكتر
ويا رب تقولى الكبير عشان انا الكبيرة فى اخواتى ونفسى اخويا الصغنن يستريحلى لما يعقل ويحبنى زى ما بحبه

كترت عليك ....مش مشكله اصلك هتجاوبى هتجاوبى ...اانى باضحك معاك ..يمكن عشان مش عارفانى تفتكرى انى بتكلم جد
يالا ربنا معاكى مرمر
robaraf
robaraf
عضو فضي
عضو فضي

انثى
تاريخ الميلاد : 27/03/1987
نقاط نقاط : 5787
الاسم : رحاب

مُساهمة من طرف sway الخميس نوفمبر 06, 2008 5:26 am

موضوع جامد أوى أنا أول مرة أشوفه وحابب أشارك فيه.
صحيح أنا معرفش أميرة بس واضح من ردودها على المواضيع فى المنتدى انها هتتقبل أسئلتى ولو كانت بايخة شويتين...........

1-لو مكنتيش بنوته كنتى تحبى تبقى أيه ولد ولا نبات ولا حيوان و أيه السبب؟وايه نوعة؟

2-أيه أكبر صدمة فى حياتك؟ وهل غيرتك ولا لأ؟ ولو كنتى أتغيرتى فللأحسن ولا للأوحش؟

3-هل بتعتقدى فعلآ ان الحلاوة حلاوة الروح Embarassed روووح ؟ولا الشكل مهم يرضة؟

4-لو خيروكى يا تموتى انتى ولا شخص أنتى بتحبيه .........تختارى ايه؟

5-هل وصلتى لدرجة يأس فى مرة خلتك تفكرى فى الأنتحار؟ وكان أيه السبب؟

6-لو واحدة صاحبتك طلبت منك أنك تعرفى خطيبها ده بتاع بنات ولا لأ عن طريق أنك تروحى تتعرفى عليه من بره بره وتشوفى أيه نظامه وتقوليلها هترضى ولا ترفضى ؟وايه الأسباب؟

7-ايه الموقف اللى حد عمله معاكى قبل كدة ومش قادرة تسامحيه عليه لحد النهاردة؟

8-(بعد الشرعنك )بس ايه اللى تفضليه لقب عانس ولا مطلقة؟وليه؟

أنا عارف أن أسئلتى غريبة بس( نحن نختلف دائما عن الأخرون)

و أرجو ان اسئلتى متضايئكيش

و شكراً

basem ali
thank thank
sway
sway
The top member
The top member

ذكر
Instant Message : سرحان دايماً
تاريخ الميلاد : 12/08/1987
نقاط نقاط : 5753
النجوميه النجوميه : 1
الاسم : باسم على فوزى
القسم : microbiology-chemistry

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية الخميس نوفمبر 06, 2008 12:46 pm

أنا الحمد لله . بخير يا روبا طول ما أنتى بخير .ويسلملى ذوقك ياحبيبتى ...وأنا على قدى فى الخياطة لإنى بطلت اخد فيها كورسات ..لكن التطريز .عشان واخداه هواية مش شغلانة ..الحمد لله بأطرز معظم هدومى لنفسى وأحب أحط فيها لمساتى .وبس
نبدأ بقى الردود الطازة:

1- ايه سبب اختيارك للاسم المستعار (انا مش انانيه)..بالرغم انك وضحتى انك اخر العنقود وان عيبك واللى بحييييكى انك صارحتى بيه ان فيكى شويه انانيه؟
*أولا عجبتنى الأغنية قوى (أنا مش أنانية)...ثانيا أنا فعلا عايزه أتغير وأول خطوة عملتها إنى رفعت الشعار وفى طريقى للإصلاح بإذن الله !!!!بس (أنا مش عارف أتغير).هههههههه

2-الانانيه اللى انتى بتتكلمى عنها اكتشفتيها فى نفسك امتى وازاى ...يعنى من موقف مع اصحابك او عيلتك ولا اييييييييه؟
*طول عمرى وعيلتى وأخواتى يقولولى إنتى أنانية .وأنا أقول ناس طايشة بكره تعقل(كانوا بيقولوا أسباب مش مفهومة)...ويرجعوا يقولوا تانى وأنا مكنتش شايفة ده فيا خالص كنت بأقعد أقول لنفسى إيه ده أنا بأساعد أصحابى وباديهم ورق الدروس لا لا .أنا شاطرة (لأن مفيش حد بيشوف عيوبه.. لازم ينقلهالك الناس اللى بيحبوكى)..ولكن بعد كده راقبت نفسى ولقيت إنى ماباديش أكتر من الورق...ههههه .وسألت نفسى سؤال مهم :هو أنا ممكن أضحى بحاجة مهمة عندى فى سبيل إسعاد عيلتى اللى بتحبنى دى؟؟؟؟؟ الإجابة صدمتنى :لإنى لقيت مبدأ التضحية مش عندى فى القاموس خالص ولاحظت إنى بأخاف على حاجاتى بشكل مميت( .مثلا أختى كانت بتسيبنى ألعب بحاجتها وأكسرها وأنا صغيرة ..ولما مرة أخدت الشمسية بتاعتى فتحت لهاالجاعورة..وأختى التانية كانت لسه جايبة لى سلسلة وخاتم دهب فى عيد ميلادى ولما أخدت الفورير بتاعى تانى يوم قعدت أقول لالالالا).من كده عرفت إن كلامهم صح وبدأ التغيير يعنى دلوقتى ممكن أسلفهم أى حاجة..صحيح كل شوية باقعد اتصل بيهم وأقولهم خدوا بالكوا من حاجاتى Embarassed ..بس فى فرق كبير عن ثانوى ومفهومى عن التضحية أختلف ولو جزئيا وأقتنعت أن(مفيش حد يستاهل التضحية غير أهلى اللى كتير ضحوا).....لكن الأصحاب علاقتى معاهم ناجحة طول عمرى لإن مفيش حد معطاء قوى (زى أهلى) ولا حد أنانى( زيى مع أهلى).بل علاقة متكافئة .

3-تدى كام لنفسك من حيث الرومانسيه ...مع الشرح بالتفصيل المميت...وهل اخواتك ممكن يمنعوك من شخص بتحبيه وهيتقدم ليكى؟
60% ...كفاية قوى .
*التفصيل المميتSadمش كفاية اللى فوق حرام عليكى هو موضوع تعبير)
على العموم ..أنا ياستى من مميزاتى إنى باعرف أخلع قبل ما أتدبس ...يعنى لماأحس إن فى بوادر إعجاب ناحية شخص ما (وده نادر لما بيحصل لإن شخصيات الشباب اليومين دول زى ما أنتى عارفة .. وبعدين أنا واثقة فى نفسى بزيادة فمش أى حد أعجب بيه ..غير لما يعدى من التسعين إختبار الأول هههه Embarassed )ساعتها بأخلع على طول ومابديش نفسى فرصة يعنى على رأى أغنية زيزى (ممكن أعمل حاجة تانية فى لحظة تانية تحس كأنى واحدة تانية ..ممكن أقولها قوى لجنابك إيه اللى جابك أجمد قلبى أبيع فى ثانية)(عشان كده نقصت نفسى 40% لإنى بعرف أخلع ..أصل أنتوا بتعتبروها مش رومانسية ..وأنا بقول دى ميزة حلوة)..إخواتى زى السكر بيحبونى وبيقعدوا يكلمونى ويقولوا هو معقول مفيش حد كده ولا كده وأنا أقول مفيش وهما ميصدقوش ..بس مش عارفة ساعة الجد لما ييجى واحد يتقدم هيعملوا إيه :هيتشرطوا جامد عشان بيحبونى .ولا عادى عشان يبسطونى .مش عارفة بكره نشوف(على العموم أنا اليومين دول بس وافقت على إقتراح جواز الصالونات وقلت أنا مش حاخسر حاجة لما أشوف مع إنى كنت أتمنى أنه يكون من طرفى...لإنى طول مابخلع ومابديش نفسى فرصة أكيد مفيش حاجة حتيجى من طرفى)وفيه عريس هييجى فى بيتنا يوم الجمعة هو دكتور نساء بس أنا لسه هاشوفه.

4-بيجيلك كوابيس ..وايه اكتر كابوس قومتى مفزوعه منه؟
*اّه زى كل الناس عادى...أكتر كابوس وبيتكرر معايا كتير هو تعبان بيجرى ورايا(يعنى عدو ونفسى أعرف ده مين)...وكابوس تانى إنى متأخرة على الامتحان ولما رحت معرفتش أحل ..أو متأخرة عن فرح..يعنى دايما متأخرة.سيبك

5-ايه رايك لو عشتى فى عمارة فيها كل عيلتك ...تحبيها.... وقولى سببك
*تبقى جميلة بسبب الترابط ..بس إحنا هنزهق بعد شوية وهنقعد نتخانق وهنتخاصم وكل واحد يطلع مستخبى من ورا التانى..ونبدأ نخبى على بعض حاجات ونرجع نقول ده إحنا كنا مع بعض إمبارح وماقلناش ..عشان كده مينفعش
6-القسم اللى دخلتيه كان بمزاجك ولا زى نظام الثانويه ....غصب؟
* دخلت قسم نبات -كيمياء عن إقتناع مع عامل المجموع ...أصلى بحب النبات قوى والله وعشان كده تقديرى من ساعة ماتخصصت (فى تالتة ورابعة غير أولى وتانية خالص)بقيت بجيب جيد جدا ده أنا حتى السنة دى طالعة فى الترتيب بس أنا معرفش الكام عشان صحابى هما اللى بيعرفوا يحسبوا..وكنت بنزل ورق فسيولوجى وطحالب.

7-انتى بتشتغلى فين ....وده بالوسطى ولا بمجهودك؟
*الصبح (من 10-5) فى شركة أخويا (الخليج والنيل للأجهزة الطبية )فى صلاح سالم وباشتغل فى مجال التسويق فى قسم أجهزة التجميل دلوقتى(إزالة الشعر بالليزر وتقشير البشرة ومساج وتبييض الأسنان..إلخ) لإنى مافلحتش فى أجهزة الأشعة .(من7-11.5) فى صيدلية على وعلى اللى تحتنا (صاحبها كان صاحب بابا ..فمش راضى يتخلى عنى أبدا ومصمم يعلمنى مع إنى بأروح له هلكانة)وهى لإنها صيدلية كبيرة فيها معمل كبير جوه وأنا أغلب شغلى فى المعمل تركيبات(تركيبات جلدية بهاق وصدفية-ومحلول تقشير البشرة الكيميائى ومرهم البواسير ومطهر الجروح ومزيل العرق وملح لايت للكلى.......إلخ)وأنا شيئا فشيئا بأتعلم منهم.وساعات بأقف بره أبيع بس بحب إنى أتعلم فى المعمل أحسن.اّااااااااااااااه واسطة فى الاتنين وده فايدة العيلة الكبيرة

8-ممكن توضحى اكتر اخواتك ..يعنى كام بنت وولد ...ومين اكتر واحد بتستريحى معاه اكتر؟
ويا رب تقولى الكبير عشان انا الكبيرة فى اخواتى ونفسى اخويا الصغنن يستريحلى لما يعقل ويحبنى زى ما بحبه!
(3ولاد وبنتين)
*أبيه حمدى ...مهندس (42 سنة)ومسافر برة حاليا
حازم .....مدير التأمينات (39 سنة)فى إسكندرية
حسام ....دكتور صاحب الشركة(36 سنة)رجع من برة أخيرا واستقر هنا
أيمان ....دكتورة فى المركز القومى للبحوث التربوى(33 سنة )متجوزة طيار حربى
أسماء ...علوم الأزهر (30)ومسافرة هى وجوزها وهو مهندس
وأخيرا أنا مش أنانية

أكتر واحد باستريح معاه حسام وإيمان اللى موجودين فى مصر حاليا لإنى قربت لهم وهما قربولى وفاهمين بعض كويس الباقيين واخدين عنى فكرة تانية
أخويا الكبير حبيبى بس عامل عميد العيلة وشايل المسئولية بيبص لأكتر من حاجة فى نفس الوقت فمش فاهمنى وأنا مبعرفش اتكلم معاه لأنه يابينصح يابيأنب لكن مابيسمعشى!

كترت عليك ....مش مشكله اصلك هتجاوبى هتجاوبى ...اانى باضحك معاك ..يمكن عشان مش عارفانى تفتكرى انى بتكلم جد ؟

إنتى كترتى بعقل ...وعلى العموم كلامك أوامر ياباشا..وشكلك عسولة وعفريتة I love you
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية الخميس نوفمبر 06, 2008 2:25 pm

ياااااه يعنى أنا دخلت أنام متأخرة إمبارح وجيت الشغل متأخرة بسبب أسئلتك الكتيرة .أول ماأفتح النهارده ألاقى أسئلتك دى ....... Sad Sad Sad Sad حرام
ومع ذلك هاكون أجدع منك وأوريك ياسى سواى:
صحيح أنا معرفش أميرة بس واضح من ردودها على المواضيع فى المنتدى انها هتتقبل أسئلتى ولو كانت بايخة شويتين...........!
بس متكونشى دبش بس ....وادينا هنشوف
ومع الردود السخنة:

1-لو مكنتيش بنوته كنتى تحبى تبقى أيه ولد ولا نبات ولا حيوان و أيه السبب؟وايه نوعة؟
*أكون أسد عشان ألتهمك ونخلص من أسئلتك....ليك يوم ياظالم ههههههههههههه Smile Smile
لألأ ..أنا بهزر أنت عارفنى ..بس بجد كنت أتمنى أكون نبات لأنى بحبه.إحنا والحيوانات بننام و بنتخانق وبنفس عن غضبنا بنزعق وبناكل بنحب وبنعيط .لكن النبات واقف وبس رويته واهتميت بيه عاش ..سبته دبل مات وكأنه شاهد على الأحداث ..ومش بإيده حاجة يعملها(وسيبك من نظريات النتح والإدماع والخاصية الشعرية والمانجرووف)برضه فى نظرى النبات هيفضل ضعيف مش قادر يحمى نفسه مع إنه بيجيب أحلى ورد .وعجبى!!أكون ورد بشوك.

حل اخر للسؤال رقم 1:*أكون سمكة لإنى بموت فى السمك لأنه مسالم ...وحتى المؤذى مش بيأذى غير اللى بيهاجمه ومش بيستخدم أجهزته الدفاعية عمال على بطال زينا ...أقله لساننا اللى عمال يضرب فى الناس يمين وشمال من غير ماحد يعمل لنا حاجة..والقرش عمرها ما بتهجم غير على الغواصين اللى بيجروا وراها ويضايقوها (مابتطلعش على الشط وتاكل الناس البريئة زى الأفلام مابتقول....ده شغل سيما)وهاكون استاكوزا بقيمتى.بس المشكلة إنى هاتحرم من أكل السمك.

2-أيه أكبر صدمة فى حياتك؟ وهل غيرتك ولا لأ؟ ولو كنتى أتغيرتى فللأحسن ولا للأوحش؟
*أكبر صدمة لما جانى جواب الترشيح مكتوب فيه تجارة خارجية قعدت أعيط عياط إنى مش هادخل طب أسنان(مع إنها أحسن من علوم اللى حولت لها..وكان عندى حد يعيننى فى وزارة الخارجية كمان) وكمان مدرسينى ماكانوش مصدقين ....وغيرتنى طبعا للأوحش لإنى دخلت على علوم والحياة كلها بنفس مسدودة ماكنتش عايزة أصاحب حد وبقيت عصبية جدا ومش بحب اتكلم مع حد لمدة ترم كامل من سنة أولى لغاية مافقت والترم الأول معظمه شايلاه فقعدت أذاكر والغريب إنى نجحت والله ...(لكن أنا مش بلوم على علوم أنا بلوم نفسى والظروف)

3-هل بتعتقدى فعلآ ان الحلاوة حلاوة الروح Embarassed روووح ؟ولا الشكل مهم يرضة؟
*اه لغاية فترة قريبة كنت باعتقد الشكل وبس ...بس صاحبت واحدة خلتنى أعرف إن الحلاوة حلاوة الروح من مرحها وتفاؤلها ولذاذتها....بس بالنسبة للزوج حلاوة الروح مع حلاوة الشكل ...دى عشرة مش كل يوم أصحى ألاقى غوريلا بلدى قعدة جنبى. Shocked

4-لو خيروكى يا تموتى انتى ولا شخص أنتى بتحبيه .........تختارى ايه؟
*أموت أنا عشان ماتعذبش من بعده....وخصوووووووووووصا إذا كان حد من أسرتى أوعيلتى (ألف بعد الشر)
هافضل اتعذب طول العمر ......لكن لو جوزى طبعا يموت هو عشان أربى العيال أحسن مايجيبلهم مراة أب تطلع عينهم هههههههههههههههههههههههههه Very Happy

5-هل وصلتى لدرجة يأس فى مرة خلتك تفكرى فى الأنتحار؟ وكان أيه السبب؟
*لالالا ....طول عمرى بحب الحياة وزعلانة إنى لسه ماستمتعتش بيها كما ينبغى(يعنى ماتفسحتش وماجوزتش وماجبتش عيال) .لكن مريت اااااه بلحظات يأس من المذاكرة والكلية والتعب لكن اللى يشوف بلاوى الناس تهون عليه بلوته....وأنا فى نعمة كبيرة الححححححمد لله.ودى حاجات عبيطة ماتخليش الواحد ينتحر وبعدين هو إحنا لسه شفنا حاجة فى حياتنا .

6-لو واحدة صاحبتك طلبت منك أنك تعرفى خطيبها ده بتاع بنات ولا لأ عن طريق أنك تروحى تتعرفى عليه من بره بره وتشوفى أيه نظامه وتقوليلها هترضى ولا ترفضى ؟وايه الأسباب؟
*اتطلب منى (إنى أكلمه فى التليفون بس)ورفضت طبعا وكنت هاخاصم البنت دى (هى ماكنتش صحبتى قوى).لإن الولاد دايما دايما بيفشلوا فى الإختبار ده دى نتيجة محسومة .حتى لو مكالمة مابيصدقوا بنت تكلمهم ومايبقوش عايزين يقفلوا السكة (مفيش ولد مخلص قوى ..ده هيكلمها حتى من باب الفضول عشان يقارن بينها وبين صاحبته).وأنا عمرى ماخلى نفسى كيس جوافة وأحرج نفسى silent .وبعدين أخاطر بسمعتى والناس تقول دى بتكلم فلان وييجى ينتقم منى (شغل المراهقين بقة).
وعلى فكرة مرة صديقتى (لإنها عارفة رأيى كويس فى الموضوع)رنت على واحد متقدم لها من تليفونى من ورايا.ومشيت هى وأنا بقى الرقم فضل يطاردنى ليل ونهار ورسايل وماما تقولى مين اللى بيتصل دلوقتى..لحد ما صحبتى إعترفت لى ..وغيرت الخط (يعنى مجرد رنة من موبايل غريب يعنى ممكن تكون النمرة غلط أو ولد ولا صاحبه عامل فيه مقلب)عملت كل ده وتقولى إخلاص .

7-ايه الموقف اللى حد عمله معاكى قبل كدة ومش قادرة تسامحيه عليه لحد النهاردة؟
*كان جييلنا الشركة وفد إيطالى وعاملين لهم بروجرام نفسحهم فى القاهرة فى الأوقات غير العمل ..وكنا المفروض رايحين النايل كروز بالليل وأنا لبست وجبت معايا ورد أقدمهلهم وقعدت أكلمهم ...وبالليل نازلين بقة رايحين النايل كروز زى ما أنا فكرة ..لقيت أخويا بيقولى إنتى رايحة فين ..قلت له جاية معاكوا قالى هو أنتى قلتى إنك عايزة تيجى ده أنا محجزتش ليكى خلى السواق يوصلك وروحى.. وقام سبنى ومشى ..اغرورقت عيناى بالدموع فى الحال وكلمت ماما أشتكيلها ..وبرغم إنه خدنا مرة لوحدنا فى النايل كروز لكن عمرى ماأنسى كسفتى قدام الأجانب!ولسه متضايقة قوى قوى

8-(بعد الشرعنك )بس ايه اللى تفضليه لقب عانس ولا مطلقة؟وليه؟
*لاده ولاده. affraid ...إن كان ولابد مطلقة على الأقل اتفسحت لها يومين وحبت واتحبت وممكن جدا تتجوز تانى لو لسه صغيرة وبتبقى مرحة.....أما العانس معقدة وعصبية وطول ماهى كده محدش هيجيلها؟ ...(العانس........طريق مسدود)

أنا عارف أن أسئلتى غريبة بس( نحن نختلف دائما عن الأخرون)
و أرجو ان اسئلتى متضايئكيش !

*أسئلتك عجيبة ...وضايقتنى (أنا عانس ولا مطلقة)مااااااااااااشى ...ليك يوم

وانتظر منى بيج دبش هههههههههههههههههههههههههههههههههه Smile Smile Smile
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى

مُساهمة من طرف sway الخميس نوفمبر 06, 2008 3:44 pm

اجاباتك بجد جامدة أوى وان دلت على حاجة فبتدل على قوة شخصيتك وصفاء النفس والبساطة ياريت تفضلى كده على طول وربنا يوفقك وأسفين أن بنعطلك. thank thank thank
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف the precious الجمعة نوفمبر 07, 2008 12:49 am

ياريت تختارى اللى بعدك يا اميره
وسورى عالتأخير معلش
the precious
the precious
The top member
The top member

ذكر
Instant Message : مش عارف
تاريخ الميلاد : 15/08/1987
نقاط نقاط : 5957
النجوميه النجوميه : 12
الاسم : احمد صلاح السيد
القسم : نبات - كيمياء
موضوعاتى المفضلة : 1-حوار مع ابليس
2-قاموس مصطلحات الاب والام
3-يا بخت البنات
4 -اختبار غباء...شوف نفسك غبي ولا لأ
5 -اتحدي اي حد يجاوبلي عالاسئلة دي

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية الجمعة نوفمبر 07, 2008 12:53 am

مين غيره يعنى اللى .....قلت له ليك يوم وقريب قوى !!!

أيوه هو عارف نفسه :

طبعا
طبعا

سوااااااااااااااااااى Smile Smile Smile Smile Smile

عشان أتحفه بسبعمية سؤال كدهّ!!!! Smile Smile
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى

مُساهمة من طرف sway الجمعة نوفمبر 07, 2008 1:04 am

وأنا ميستنيكى بفارغ الصبر.

أنتى بالذات هجاوب لو حتى 100 سؤال ولا يهمك كفاية ان بنتعبك
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف the precious الجمعة نوفمبر 07, 2008 1:05 am

اوك يا باسم
اتفضل يا مااااااااااااااان
هنغنيهالك sway دى باين عالكرسي ان شاء الله
when marimba rhythms start to play...dance with me.. make me sway
كمل انت بقى
يلا ربنا معاك...وجايلك انا كمان متقلقش
the precious
the precious
The top member
The top member

ذكر
3-يا بخت البنات

مُساهمة من طرف Doaa Ramadan الجمعة نوفمبر 07, 2008 1:09 am

مبروك عليك الكرسى يا بسوم

وانتظرنى اصلك متعرفنيش انا شهرتى فى القسم الواد الصايع يعنى

معااااااااااااااااااااااك ربنا مننا انت من الاخر وقعت ومحدش سما عليك ههههههههههههه Smile Smile
Doaa Ramadan
Doaa Ramadan
مشرف
مشرف

انثى
Instant Message : عندى حاله ملل
تاريخ الميلاد : 15/06/1986
نقاط نقاط : 5726
الاسم : دعاء رمضان
القسم : نبات كيمياء
اوسمة : صاحبة تالت افضل موضوع
ولاول مرة بانفراد تاااااااااااااام   كرسى الاعتراف - صفحة 7 310

مُساهمة من طرف sway الجمعة نوفمبر 07, 2008 1:20 am

انا مستنى و أسألوا اللى أنتوا عاوزينوا أنا مش بضايق ولا بتحرج وكمان مستنيكى يا دعاء اما نشوف الواد الصايع هيعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ thank u
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية الجمعة نوفمبر 07, 2008 3:07 am

خش بإزايز الحاجة الساقعة ياولا... ده عمك سواى قاعد على كرسى الصالون.
خدت واجبك.....عايز تانى ...
. ولا أقولك كفاية كده (أصل البلد داخل على أزمة إقتصادية)
الجمهور هدوء تام إذ بتريدوا...تن تن
1-إحكى لنا شوية عن إخواتك وترتيبك بينهم وعلاقتك بيهم وعلاقتكوا بأبيكم وأمكم؟وإشمعنى إسم سواى ...هى أغنية سواى ليها ذكرى معاك ؟ وياترى ذكرى عاطفية ولا شبابية ولا إيه؟

2-حبيت كام مرة فى حياتك ؟ وأول حب كان عندك كام سنة ؟وإيه الأغنية اللى توصف بيها العلاقة؟إيه مواصفات فتاة أحلامك ؟وياترى اتحققت فى البنت اللى حبيتها ولا لسه؟

3-أظرف موقف حصلك فى الطفولة؟ودلوقتى بتضحك عليه..-وأكتر حاجة كنت بتكرهها وبتكره تعملها وأنت صغير (غير الاستحمام هههههههههه )؟وإيه هى أول نكتة سمعتها فى حياتك؟وإنت عيل يعنى..وياترى فهمتها؟وإنضربت كام مرة فى حياتك؟ وأول مرة كان من مين ؟وليه؟

4-أظرف ساعة قضيتها فى حياتك ..إمتى ؟فين؟ومع مين؟إيه الحلم اللى إنت لسه ماحققتوش وهتموت عشان تحققه من زمان؟وحاسس إن لسه فيه أمل بتحقيقه ولا خلاص يأست؟

الجمهور هدوء تام إذ بتريدوا...هتكمل ولا هتنسحب ب5 جنيه تمن التاكسى اللى جابك

5-إيه أكتر أغنية بتوصف شخصيتك؟ ووضح بتوصفها من حيث إيه؟ومين أكتر شخص مش هتقدر تشوفه دلوقتى (مش عايز تشوفه)..مين ؟ليه؟وتقوله إيه على الهوا؟ولو جتلك رسالة وأنت قاعد دلوقتى تتمنى تكون من مين؟وأشمعنى هو؟

6-مين أكتر حد ظلمته فى حياتك (بقصد أو من غير قصد)؟ وإزاى؟وهتعوضه إزاى؟ولو لقيت عفريت مصباح علاء الدين دلوقتى هتطلب منه كام طلب ؟وإيه هما؟وإيه أكتر حد بتحسده (أو بتتمنى يكون عندك زى اللى عنده) سواء كان أحد الأصحاب أوشخص مشهور؟وإيه الحاجة اللى بتحسده عليها؟

7-لو مش هتموت موتة طبيعية ..هتختار تموت إزاى(على إيد مين يعنى)؟ وإشمعنى؟إيه الجريمة اللى بتتمنى إرتكابها؟فى حق مين ؟وليه؟إيه الحاجة اللى ماقدرتش تعملها وناوى تعلمها لولادك؟ ولو فيه مبدأ هتربيهم عليه هيبقى إيه؟

8-عمرك فكرت إنك تروح لدكتور نفسانى قبل كده؟ليه؟هتغير على مراتك لأى درجة؟ وممكن توصلك الغيرة لحد الجنون؟ و إيه أكتر قصة تراجيدية فى حياتك؟إيه أكتر حاجة بتخاف منها؟أكتر موقف محرج حصلك؟

ياترى هتهدينى باقة شوك ولا باقة ورد !!!!!!!!

وخلصت الأسئلة مع ضيف برنامج :من سيشرب الينسون وأرجو تكون أسئلتى خفيييفة
وياريت تقول إيه رأيك فى أسئلتى؟إيه أكتر ميزة شايفها فيا ؟ وإيه أكتر عيب ظاهر فيا ..لو لخصت شخصيتى فى سطر تقول إيه؟

باى وأشوفك السنة الجاية على ما تكون حليتهم

عدل سابقا من قبل أنا مش أنانية في الجمعة نوفمبر 07, 2008 4:15 am عدل 2 مرات
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى

مُساهمة من طرف sway الجمعة نوفمبر 07, 2008 5:19 am

أنا مش أنانية كتب:خش بإزايز الحاجة الساقعة ياولا... ده عمك سواى قاعد على كرسى الصالون.

خدت واجبك.....عايز تانى ...

. ولا أقولك كفاية كده (أصل البلد داخل على أزمة إقتصادية)
الجمهور هدوء تام إذ بتريدوا...تن تن
أسئلة المرحلة الأولىSadخفيفة بنسخن)

صفر-إحكى لنا شوية عن إخواتك وترتيبك بينهم وعلاقتك بيهم وعلاقتكوا بأبيكم وأمكم؟

بصى يا ستى أنا باسم على عندى 21 سنه وليه أخت بنت أكبر منى بسنتين مهندسة و أخ أصغر منى ب 8 سنين فى تانية أعدادى يعنى أنا الوسطانى زى ما بيقولوا يعنى لا خدت أهتمام أول مولود ولا دلع الأخير. علاقتى بيهم قويه جداً وبخاف عليهم أوى و ديماً حاسس بالمسؤليه تجاههم. وكلنا علقتنا ببابا وماما حلوة جداً بس أكيد ميمنعش من وجود بعض الأختلاف فى الرأى العادى بين الأباء وأولادهم.

1-إشمعنى إسم سواى ...هى أغنية سواى ليها ذكرى معاك ؟ وياترى ذكرى عاطفية ولا شبابية ولا إيه؟

أسم sway هو أسم كل حاجة خاصة بيا . هى أول أغنيه أجنبى أحفظها وكمان معنى sway يعنى يتمايل وأنا مبقدرش أسمع موسيقى أو أعانى من غير ما أغنى معاها وأتمايل معاها.

2-حبيت كام مرة فى حياتك ؟ وأول حب كان عندك كام سنة ؟وإيه الأغنية اللى توصف بيها العلاقة؟

حبيت مرة واحدة فى حياتى .كان فى أولى كلية كان عندى 18 سنة. وكان حب من طرف واحد وهى حتى متعرفش لحد دلوقتى. وخلاص الموضوع أنتهى بالنسبالى وكل واحد راح فى طريق. وأكتر أغنية وصفت العلاقة بكل تفاصيلها.(على بالى ولا انت دارى بالى جرالى والليالى سنين طويلة سنتهالى يا انشغالى بكل كلمة قلتهالى) لحد دلوقتى لما بسمعها بتأثر فيا أوى.

3-إيه مواصفات فتاة أحلامك ؟وياترى اتحققت فى البنت اللى حبيتها ولا لسه؟

أهم حاجة تكون مرحة و مقبلة على الحياة و متجددة وشخصيتها قوية و رومانسيه . كانت معظم الصفات موجودة فى الانسانة اللى أعجبت بيها . وخلاص بعد كدة حاسس أنى مبقتش عارف أحب.

4-إيه أسوأ أكلة أكلتها ؟ومين اللى طبخها ؟وكلته ولا هربت؟

أنا للأسف بقرف بطريقة رهيبه ومباكلش عند أى حد غير لما أكون ضامن نظافتة . أسوأ أكلة أكلتها كانت عند واحد صحبى ولما لقيت شعرة فى الأكل مشيت بهدوء لحد الحمام وجبت كل اللى فى بطنى.

5-إيه أكتر حلم بيتكرر معاك سواء كان حلو أو وحش؟

أنا عندى (فوبيا من الأماكن العالية) ودى مأساتى فى الحياة و أكتر كابوس بيتكرر أنى بقع من مكان عالى أوى ملهوش أخر . ولكى أن تتخيلى بصحى مفزوع من النوم أزاى.

(المرحلة الثانية:شوية ذاكرة)

0-أظرف موقف حصلك فى الطفولة؟ودلوقتى بتضحك عليه..

أن كان قرايبى بيدلعونى يا (بوسى) وكل ما كنت بسمع الأسم ده كنت بعيط . وده علشان كنت حليوة و انا صغير. لكن دلوقتى كل ما أفتكر الحكاية دى بعد اضحك أوى('Razz')

1-أكتر حاجة كنت بتكرهها وبتكره تعملها وأنت صغير (غير الاستحمام هههههههههه Smile

كنت بكره مرواح المدرسة زى كل الأطفال. وبرضة كنت بعمل نفسى عيان وكدة .
('Sad')

2-أظرف ساعة قضيتها فى حياتك ..إمتى ؟فين؟ومع مين؟

هى والله مكنتش ساعة كانت 8 ساعات . كانت فى رحلة قسم الميكرو للأسكندرية وهناك عرفت بنوته زى مابيقول حماقى (بتحلى أى شئ عنيها تيجى فيه) وكانت فيها صفات تحفة وللأسف مشفتهاش بعد الرحلة تانى خالص . بس عمرى ما نسيت اليوم ده بكل تفاصيله.

('flower')

3-إيه هى أول نكتة سمعتها فى حياتك؟وإنت عيل يعنى..وياترى فهمتها؟

والله كانت نكتة قبيحة سمعتها وأنا ماشى فى الشارع وطبعاً مفهمتهاش ولما روحت البيت قولتها لماما
علشان تفهمهانى .لكم أن تتخيلوا أللى حصلى ساعتها

('ya')

4-إنضربت كام مرة فى حياتك؟ وأول مرة كان من مين ؟وليه؟

أكيد كلنا ياما أضربنا وأحنا صغيرين و الا مكناش أتربينا من أساسة. بس بجد مش فاكر علقة معينة بس أكيد من ابويا رمز الشدة

('ya')

5-إيه الحلم اللى إنت لسه ماحققتوش وهتموت عشان تحققه من زمان؟وحاسس إن لسه فيه أمل بتحقيقه ولا خلاص يأست؟

طول عمرى نفسى أبقى حد مشهور والناس كلها عرفانى وبتحبنى . بس أكون أيه بقى معرفش ولسة عندى أمل حاسس أنى هتشهر فى يوم . ولو أنى عارف أن صفة حب الشهرة دى صفة موجودة فى البرج بتاعى وعارف أنها مش هتحصل .
('beeb')

(المرحلة التالتة :شوية تفكير )الجمهور هدوء تام إذ بتريدوا...هتكمل ولا هتنسحب ب5 جنيه تمن التاكسى اللى جابك

هكمل طبعاً يا باشا

('to u')

0-إيه أكتر أغنية بتوصف شخصيتك؟ ووضح بتوصفها من حيث إيه؟

أغنية تنسى واحدة (لعمرو دياب). بحاول أعمل أى حاجة تخلينى أنسى البنت اللى حبيتها .
لكن كل زمايلى بيقولولى أن أكتر أغنية بتوصفنى هى .عينك على رايحة واللى جاية (شيرين) يمكن علشان معظم أصحابى أو 80% منهم بنات . بس ده مش ذنبى كل يوم بيتأكدلى أن البنت بتبقى جدعة جداً فى صداقتها للولد غير الولد مع الولد.

1-أكتر شخص مش هتقدر تشوفه دلوقتى (مش عايز تشوفه)..مين ؟ليه؟وتقوله إيه على الهوا؟

واحد كان زى ما بيقولوا (أنتيمى) بقاله 4 شهور مكلمنيش خالص مع أنه عايش يعنى محصلوش حاجة و أخر مرة كلمته كنا( سمن على عسل) بس مرة واحدة قطع ومعرفش عنه حاجة . أقوله ربنا يوفقك فى حياتك اللى أختارتها وطلعتنى منها...................

2-لو جتلك رسالة وأنت قاعد دلوقتى تتمنى تكون من مين؟وأشمعنى هو؟

من واحدة زميلتى زعلان أوى منها مستنيها تفسرلى هى مسألتش عليا ليه بقالها شهر.
هى عارفة أنى بعزها أوى وأن أى تفسير مهما كانت تفاهتة هقبلة بس ألقيها بتسأل عليا تانى.
والله أنا عبيط أوى و بيتضحك عليا بكلمتين حلوين.

3-مين أكتر حد ظلمته فى حياتك (بقصد أو من غير قصد)؟ وإزاى؟وهتعوضه إزاى؟

ظلمت أخويا الصغير لما كنت بتصرف قصادة أى تصرف وحش و هو خدة منى. وهعوضة بصحوبيتى ليه لأنى حاسس أنه أبنى مش أخويا .

4-لو لقيت عفريت مصباح علاء الدين دلوقتى هتطلب منه كام طلب ؟وإيه هما؟

هطلب 4 طلبات:-
1- أعيش لوحدى فى حتة هاديه مفهاش غير رمل وبحر وسما.
2- أكون مختفى عن عيون الناس يعنى أنا أشوفهم وهما ميشوفونيش.
3- أعيش بصحة ومرتاح البال.
4- أقرا الأفكار زى أحمد الفيشاوى فى الحاسة السابعة.
ودى حاجات ميقدرش عليها غير ربنا.

5-إيه أكتر حد بتحسده (أو بتتمنى يكون عندك زى اللى عنده) سواء كان أحد الأصحاب أوشخص مشهور؟وإيه الحاجة اللى بتحسده عليها؟

نفسى أكون زى (مصطفى حسنى) الداعية الأسلامى لأن كل الناس بتحبة واللى حبه ربه حبب فيه خلقة زى ما بيقولوا . وأهم حاجة طبعاً حب ربنا ليا.

(المرحلة الرابعة :تفكير فى المستقبل)

0-لو مش هتموت موتة طبيعية ..هتختار تموت إزاى(على إيد مين يعنى)؟ وإشمعنى؟

أموت زى أى شب فلسطينى مات وهو بيحمى أرضة أو عيلتة. وكفاية أنى أموت شهيد.
الكلام دة بجد مش شعارات.

1-إيه الجريمة اللى بتتمنى إرتكابها؟فى حق مين ؟وليه؟

أقتل كل شاب بيتحرش ببنت ولو حتى باللفظ . لأن أنا بحس أنه فقد أنسانيتة وبقى حيوان . لأنه محطش فى باله أن أمة أو أخته أو مراته ممكن يحصل معاها كدة. البنت دى حاجه حلوة أوى علشان كدة لازم نحافظ عليها مش نضايقها.

2-لو لم تكن طالب علوم لوددت أن تكون............إيه؟

('Embarassed')
لوددت أن أكون طالب القرب يا عسل هاهاهاهاها

('Embarassed')

لأ بجد كان نفسى أخش أعلام بس يلا محصلش نصيب التلفزيونات المصرية والعربية هما الخسرانين.
('Razz')

3-إيه الحاجة اللى ماقدرتش تعملها وناوى تعلمها لولادك؟ ولو فيه مبدأ هتربيهم عليه هيبقى إيه؟

أنى أتعلم لغات من وانا صغير أنا كنت فى مدارس خاصة اه بس كان نفسى أتكلم الأنجليزى بطلاقة أكتر و كمان حفظ القرآن الكريم من وهم صغيرين.
ولو فى مبدأ هعلمهلهم يبقى (أمشى عدل يحتار عدوك فيك).

4-عمرك فكرت إنك تروح لدكتور نفسانى قبل كده؟ليه؟

فكرت قبل كده مرة. كنت فى حالة لا يرسى لها . بس لقيت التقرب من ربنا أحسن من ألف دكتور نفسانى.

5-هتغير على مراتك لأى درجة؟ وممكن توصلك الغيرة لحد الجنون؟

أكيد هغير على مراتى الغيرة الطبيعية بس عمرها مهتوصل لحد الجنون . لأنها مداد أخدت لقب (مراتى) يبقى أكيد هى واحدة بحبها وبحترمها و أهم حاجة بثق فيها . والغيرة بجنون ياأما مش واثق فيها أو فى نفسى . و أنا والحمد لله واثق فى نفسى وأكيد هثق فيها.

(المرحلة الخامسة:عامة ومتنوعة)

0-إيه أكتر قصة تراجيدية فى حياتك؟

أنى شوفت واحد صاحبى مات قدامى.
سعيتها عرفت أن مفيش حد كبير على ربنا وأنه مهما طولط أو قصرت الأيام مسيرنا هنقابلة.

1-إيه أخطر عيوبك؟اللى بتخليك تقع فى مشاكل مع الاخرين؟

أنى بتصرف بتلقائيه رهيبة وعلى طبيعتى وبيفتكروا دايماً أن يقدروا يضحكوا عليا.

2-إيه أكتر حاجة بتخاف منها؟

بعد ربنا طبعاً
1-فقدان أى حد من قرايبى أو أصحابى.
2-الأماكن العالية.
3-اى لحظة ضعف ممكن الواحد يغلط فيها.

3-أكتر موقف محرج حصلك؟

مره اتقطع بنطلونى نصين من النص ومكنش فى رابط بين النصين غير الحزام و أضطريت أروح من المدرسه (وكنت ساعتها فى 3 ثانوى) لحد البيت بالمنظر ده.

4-أظرف أو أغرب تعليق اتقالك من مين ؟وإيه هو؟

أظرف تعليق كان من واحدة كويتية طلقة زى ما بيقولوا قليتلى (تقبرنى هالعيون) كان قلبى هيقف ساعيتها.
وأغرب تعليق واحد صاحبى قالهولى قالى (الزمان ده مش للى زيك)

5-باقة شوك تهديها لمين؟باقة ورد تهديها لمين(لازم اسم)؟

مهما كانت أسائة الشخص ليا مش بردها باساءة وعلشان كدة هخلى الشوك علشان أرميه فى الزبالة والورد لزميلة عمرى (بسمة) أكتر حد وقف معايا فى الدنيا كلها و أجدع بنت شفتها فى حياتى وربنا يوفقها مع شخص تحبه ويحبها ويعرف قيمتها.

أووووف أنا خلاص طلعت بترول من كتر الكتابة بس كله فداكى يا ستى.

وخلصت الأسئلة مع ضيف برنامج :من سيشرب الينسون وأرجو تكون أسئلتى خفيييفة Smile Smile

1-إيه رأيك فى أسئلتى؟إيه أكتر ميزة شايفها فيا ؟ وإيه أكتر عيب ظاهر فيا ..لو لخصت شخصيتى فى سطر تقول إيه؟

أسئلتك لذيذة زيك . أكتر ميزة فى أسئلتك أنها متنوعة و ياستى كفاية أنها طالعة منك........
أكتر عيب كترها.
أقول عنك بنوته عسولة جدا مرحة و جد فى نفس الوقت و أكيد أنا خسرت كتير أنى متعرفتش عليكى فى الكلية.

باى ياحلو وحادخل بكره فى نفس الميعاد ..على ماتكون حليت الأسئلة Smile Smile
:cat: ya ya
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية الجمعة نوفمبر 07, 2008 12:26 pm

لحقت حليتهم بالسرعة دى .........ياعفريت hi hi

ده أنت حليت بزيادة...كمان

لأ وردودك جاهزة...ومنطقية جدا جدا

مش خسارة فيك باقة الورد دىflower flower
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى

مُساهمة من طرف sway الجمعة نوفمبر 07, 2008 1:51 pm

ماشى يا ستى هديتك مقبولة وميرسى thank
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف rafprof الجمعة نوفمبر 07, 2008 2:48 pm

حبيب قلبى بسوم باشا انا طبعا كان نفسى اول واحد يسالك بس اهوة الحمد لله
1- انت حاسس انك باسم بتاع الكلية؟
2- مين من اصحابك نفسك تشوفه تانى ومين بصراحة مش طايق معرفته وندمت عليها؟
3- مش عارف ليه حاسس انك بتحس انك وحيد وان اصحابك مش جنبك ؟
4- انت بتفكر ازاى فى مستقبلك؟
5-هلى انت راضى عن حياتك دلوقتى؟
6-المنتدى هنا انا حاسس انه بقى همك الاول صح ولا ايه لانى من ساعة ما دخلتك عليه وانت ماشاء الله ايه اللى حببك فيه اوى كده؟
7-كلمة على كل حاجة هقولهالك: رفيق- القسم بتاعنا- ابراهيم صاحبك-الادمن-اقرب حد ليك فى المنتدى من ولاد ومن بنات حتى لو حد جديد-الشغل-الصداقة او الزمالة مع البنات
8-كلمة بحرية قولها لاى حد او رسالة نفسك توصل لحد معين؟

معلش طولت عليك بس حظك لانى عارفك فوقعت معاى انت يا حبيب هارتى مستنى ردك يا بسوووووووووووووووووووووووم
rafprof
rafprof
The top member
The top member

ذكر
Instant Message : ياااااااااااااااااااااااااااااارب
تاريخ الميلاد : 11/04/1987
نقاط نقاط : 5742
الاسم : رفيق رؤوف
موضوعاتى المفضلة : دموع الرجل....هل هى غالية؟؟؟
سأرحل وستندمون لغيابي ولن أعوود . . .

اوسمة : صاحب افضل موضوع
ولاول مرة بانفراد تاااااااااااااام   كرسى الاعتراف - صفحة 7 110

مُساهمة من طرف sway الجمعة نوفمبر 07, 2008 5:50 pm

rafprof كتب:حبيب قلبى بسوم باشا انا طبعا كان نفسى اول واحد يسالك بس اهوة الحمد لله

1- انت حاسس انك باسم بتاع الكلية؟

أنا مش فاهم السؤال أوى يا رفيق بس على العموم أنا شخصيتى طول عمرها زى ماهى حتى لما خلصت الكلية . بحس أن فى ناس كتير أتغيروا وبرغم من كدة أنا حاسس أنى زى ما أنا متغيرتش.

2- مين من اصحابك نفسك تشوفه تانى ومين بصراحة مش طايق معرفته وندمت عليها؟

بس أنا نفسى أشوف كل الناس اللى أتعرفت عليهم فى الكلية حتى لو كانت صداقة جامعة وبس . بس بجد أنا نفسى اشوفك أنت و الواد أحمد فؤاد تانى. أما بالنسبة للندم أنا مندمتش على معرفة حد لأنى حتى أللى عمل فيه حاجة وحشة فأنا أتعلمت منه حتى لو كنت بس أتعلمت الحذر من الناس بعد كده.

3- مش عارف ليه حاسس انك بتحس انك وحيد وان اصحابك مش جنبك ؟

فعلا الأحساس دة جالى من بعد ما خلصت على طول كنت بكلم كل الناس و أطمن عليهم ولقيتهم هما مبيكلفوش خاطرهم و يسألوا ولما قولت أبطل أتصال و أشوف هما هيسألوا ولا لأ لقيتهم مفيش حد فيهم بيسأل خالص . ودة اللى جابلى بجد خيبة أمل فى ناس كتيرة كنت فاكر انهم أصحابى و ممكن يقفوا يوم جنبى. بس الواحد زى ماقولتلك قبل كدة مبيتعلمش ببلاش.

4- انت بتفكر ازاى فى مستقبلك؟

أنا نظرتى للمستقبل متشائمة شوية بس عموما أنا دلوقتى باخد الكورسات اللى هتدعمنى فى الشغل وكمان هكمل دراسة بس لغاية الماجيستير بس لكن مليش خلق للدكتوراه.
و هحاول بقدر الإمكان أنى أشتغل فى حاجة تابعة لدراستى متنسينيش علوم ودراستها بس تكون بعائد مادى كويس أقدر بيه أصرف على نفسى و أبطل أخود مصروف من أبويا.

5-هلى انت راضى عن حياتك دلوقتى؟

أنا راضى دايما عن كل حاجة بتحصل معايا وبجد حتى لو حاجة وحشة حصلتلى دايماً بقول أن ربنا شايللى عنده حاجة حلوة بدالها . أما لو قصدك راضى عن نفسى فأنا راضى عن معظم وليس كل اللى بعملة لأن أكيد بغلط ومفيش حد معصوم من الخطأ وربنا هو اللى بيغفر.

6-المنتدى هنا انا حاسس انه بقى همك الاول صح ولا ايه لانى من ساعة ما دخلتك عليه وانت ماشاء الله ايه اللى حببك فيه اوى كده؟

لأ مش بقى همى ولا حاجة بس الحكاية أن أنا لسه مشتغلتش وفاضى شويتين وغير كده بحس أن كل الموجودين فى المنتدى ناس لذيذة و دمها خفيف ومواضيعهم حتى لو جد بتضحكنى و يمكن دة هو فرصة التواصل الوحيدة بينا وبين الناس اللى فى الأقسام التانية علشان نعرف بعض أكتر.

7-كلمة على كل حاجة هقولهالك: رفيق- القسم بتاعنا- ابراهيم صاحبك-الادمن-اقرب حد ليك فى المنتدى من ولاد ومن بنات حتى لو حد جديد-الشغل-الصداقة او الزمالة مع البنات

رفيق: صداقة حقيقية مؤجلة
القسم بتاعنا: معقدين شويتين ويمكن أنا وأنت والواد عمرو اللى كنا مختلفين عنهم.
إبراهيم:أتغير معايا أوى.
الأدمن: لو هو أحمد صلاح اللى فى دماغى يبقى واد زى الفل وأكيد هتعرف علية قريب أوى..
أقرب بنات فى المنتدى: أنا مش أنانية بحس من ردودها انها دمها خفيف أوى.
أقرب ولاد فى المنتدى: rafprof,greatpharaoh,precious,pureheart88
الشغل: هنشتغل لما يطلع عينا علشان كده واخد منه اجازة لحد ماعرف موقفى من الجيش و أدعيلى.
صداقة البنات: أحسن من صداقة الولاد لبعض أحياناً(أهتمام بالصديق, الوقوف جانبة,مراعاة مشاعرة)بس للأسف مبتدمش كتير وأكيد هيجى يوم هى هتتجوز و أنا هكذا ومش هينفع نكمل زى الأول.

8-كلمة بحرية قولها لاى حد او رسالة نفسك توصل لحد معين؟

حابب أقولك وحشتنى يا رفرف ومستنى أشوفك ولازم نعمل حاجة فى موضوع صحوبيتنا مع إيقاف التنفيذ دى.

معلش طولت عليك بس حظك لانى عارفك فوقعت معاى انت يا حبيب هارتى مستنى ردك يا بسوووووووووووووووووووووووم
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف Doaa Ramadan الجمعة نوفمبر 07, 2008 7:36 pm

ايه ده كله يا اميره كل دى اسئله طب سبتلنا ايه كده

طب اسألك اي يا واد يا باسم خلينا نفكر شويه كده ونشوف رأفه بيك من الا عملته فيك لميره هكون انا الطيبه
1-اكتر حاجه عملتها وحسيت فعلا انك زعلت لانك غضيت ربنا
2-ممكن تحب بنت تكون بتكلمها على النت ومتكنش شفتها قبل كده مع التوضيح
3-احلى موضوع قريته من ساعه ما اشتركت فى المنتدى وكان لمين
4-لو بنت معجب بيها وهى متعرفش هتعمل ايه عشان تحسسها بيك ولونى عرفه انك مش هتعمل حاجه زى البنت الا انت حكتلنا عليها بس قول هتعمل ايه لو اتحطيت فى الموقف ده تانى
5-يوم فرحك وخلاص هتتجوز وفجأه شوفت فتاه احلامك او بمعنى اصح بنت شدتك ومش قادر تحوش عينك من عليهاوقلت هى دى الا انا عاوزها وفجأه افتكرت انك عريس هتعمل ايه
6-امتى عرفت انك عندك فوبياوكان ايه الموقف
7-اوصفلى ملامح البنت الا تيجى على بالك دلوقتى وقبل ما تفكلر كتير
8-لو فرضا ان ربنا خيرك انك تبقى ملاك او جن او انسان تختار ايه وليه

حقيقى عماله افكرلك فى اسئله بس مش جاى على بالى خالص يمكن عشان معرفكش فا مش عارفه اسئلك ايه
بس يلرب مكنش ضايقتك Very Happy Wink thank
Doaa Ramadan
Doaa Ramadan
مشرف
مشرف

انثى

مُساهمة من طرف sway الجمعة نوفمبر 07, 2008 11:34 pm

Doaa Ramadan كتب:ايه ده كله يا اميره كل دى اسئله طب سبتلنا ايه كده

طب اسألك اي يا واد يا باسم خلينا نفكر شويه كده ونشوف رأفه بيك من الا عملته فيك لميره هكون انا الطيبه
1-اكتر حاجه عملتها وحسيت فعلا انك زعلت لانك غضيت ربنا?

أنى فى مرات كتير لما كان بيحصلى حاجة وحشة كنت بقول ( ليه يارب أشمعنى أنا) ودى حاجة كل ما أفتكر أنى كنت بقول كدة بستغفر ربنا كتير عليها. بس دلوقتى بقيت بتقبل أى حاجة حتى لو وحشة لأنى عارف أن ربنا هيبدلنى بدالها خير.

2-ممكن تحب بنت تكون بتكلمها على النت ومتكنش شفتها قبل كده مع التوضيح؟

ممكن أتشد للأسلوب فى الكلام . لكن مش هتوصل أبداً لدرجة الحب لأن معظم الشخصيات اللى بنتكلم معاها على النت بتجمل نفسها وتحسسك أنها مبتغلطش خالص والعشرة ممكن تبين ليكى شخصية تانية خالص غير اللى كنتى مجمعاها فى خيالك . على الأقل الواحد لما بيتكلم على النت بيفكر قبل ما يكتب لكن لو قدامك هيكون تلقائى فى الكلام فممكن تعرفى ايه العيوب والمميزات.

3-احلى موضوع قريته من ساعه ما اشتركت فى المنتدى وكان لمين؟

عجبنى أوى فكرة كرسى الإعتراف على الأقل بتعرفنا ببعض أكتر .

4-لو بنت معجب بيها وهى متعرفش هتعمل ايه عشان تحسسها بيك ولونى عرفه انك مش هتعمل حاجه زى البنت الا انت حكتلنا عليها بس قول هتعمل ايه لو اتحطيت فى الموقف ده تانى؟

أنا عنيا بتفضحنى أوى من غير كلام حتى . على ما أظن إن هتكون مبينة كل الكلام أو التصرفات اللى ممكن تتعمل. بس هسألها أنتى تحبى لو حد بيحبك يقولهالك أزاى ومهما كانت هعمل اللى هى هتقولة حتى لو خلتنى أنط فى الميه زى أحمد السقا . (مع أنى بترعب من الأماكن العالية) بس علشان خاطرها هعمل اللى هى عايزاه.

5-يوم فرحك وخلاص هتتجوز وفجأه شوفت فتاه احلامك او بمعنى اصح بنت شدتك ومش قادر تحوش عينك من عليهاوقلت هى دى الا انا عاوزها وفجأه افتكرت انك عريس هتعمل ايه؟

أنا عينى مش زايغة يعنى مدام قررت أنى أتجوز يبقى أكيد بعشق الأنسانة اللى قدامى ومدام وصلت ليوم الفرح أكيد لو شفت هيفاء وهبى أدامى مش هبصلها. لأنى هكون مقتنع مليون المية بالإنسانة اللى قدامى.

6-امتى عرفت انك عندك فوبياوكان ايه الموقف؟

أول مرة رحت دريم بارك لما كنت بركب أى حاجة عالية كنت بحس أنى هموت وإتأكدت أكتر لما سكنت لفترة فى الدور ال 16 مكنتش بقدر أبص خالص للأرض .وحتى أنا ساكن دلوقتى فى الدور ال6 وبرضة مقدرش أبص حتى من الشباك.

7-اوصفلى ملامح البنت الا تيجى على بالك دلوقتى وقبل ما تفكلر كتير ؟

قمحية و عنيها حلوة وأهم حاجة تكون بتضحك وعندها نغزتين فى خدودها وشعرها أسود وناعم.

8-لو فرضا ان ربنا خيرك انك تبقى ملاك او جن او انسان تختار ايه وليه؟

أنسان لأن ربنا قال (وخلقنا الإنسان فى أحسن تقويم) يعنى ربنا فضلنا عن الملايكة والجان وفضلنا عنهم بنعم كتير.

حقيقى عماله افكرلك فى اسئله بس مش جاى على بالى خالص يمكن عشان معرفكش فا مش عارفه اسئلك ايه
بس يلرب مكنش ضايقتك

بجد أسألتك جميلة و أتبسط بيها أوى و ميرسى يا دعاء.

Very Happy Wink thank
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف the precious الجمعة نوفمبر 07, 2008 11:44 pm

بص يا مان انا كنت ناوى اسألك ...بس انت كده بصراحه صعبت عليا اوى من كتر الاسئله...يعني كفايه اسئلة اميره لوحدها....وبصراحه كمان الناس دي مخلتليش حاجه اسألهالك...يعني مش لاقى اسئله كمان Crying or Very sad Crying or Very sad

عشان كده هأقولك انه جه الوقت اللى هتستريح وتختار اللى بعدك
يلا اختار
الا اذا كان حد تانى ناوى يسألك فيدخل دلوقتى ويقولنا نستنى
اوك
the precious
the precious
The top member
The top member

ذكر
3-يا بخت البنات

مُساهمة من طرف sway السبت نوفمبر 08, 2008 12:23 am

أنا عن نفسى هختار robaraf معلشى بقى أصلى عاوز أعرف أيه أخبار رفيق وكده يعنى........................

ياريت تتفضلى يا رحاب على كرسى الأعتراف
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف the precious السبت نوفمبر 08, 2008 12:52 am

اوك
رحاب دلوقتى على الكرسي
يلا بقى ربنا معاكى
the precious
the precious
The top member
The top member

ذكر
3-يا بخت البنات

مُساهمة من طرف robaraf السبت نوفمبر 08, 2008 1:22 am

انا قلبى كان هيقف لما لقيت اسمى مكتوب ..وانى هقعد عالكرسى
ربنا يسامحك يا باسم بقى كده بعد اللى عملته معاكوا فى البرسينتاشان بتاع gfp
وبعدين لو عايزتعرف حاجه عن رفيق اتصل بيه مانت عارف نمرته
شكرا يا باسم ولن انسى لك هذا الموقف ابدا ومستعده لاى سؤال عن رفيق بس يكون من المنهج اوك
يا جماعه اللى عايز يسأل اى حاجه يكتب حتى لو مردتش على اخر واحد سأل
معلش اصل ببقى فاضيه بالليل اكتر وهجاوب على الاسئله مرة واحده ماشى
robaraf
robaraf
عضو فضي
عضو فضي

انثى

مُساهمة من طرف sway السبت نوفمبر 08, 2008 1:46 am

أولا متخافيش أوى كده دى هتبقى أسئلة بسيطة خالص و كمان علشان لو فى حد فى المنتدى ميعرفكيش أو مش عارف شخصيتك توضح ليه من خلال إجاباتك.

1- عرفى عن نفسك بكل المعانى؟ يعنى الأسم و السن و محل الأقامة( يعنى المنطقة السكنية مش العنوان للتوضيح) الوظيفه والأخوات؟ أكتر كل حاجة بتحبيها (لون و أكلة و مغنى و ممثل وفيلم و مسلسل .........)

2-أيه أكتر حاجة شدتك لرفيق ؟ وايه أكتر عيب فية؟ واية أكتر ميزة فيه؟وايه أكتر موقف حلو عمله معاكى ؟ وأكتر موقف وحش عملة معاكى ومش مسمحاة عليه؟

3- لو كان رفيق أصغر منك فى السن كنتى هتوافقى علية؟ ولية؟

4- لو كان فى أيدك تغيرى حاجة عملتيها زمان هتبقى أية؟

5- أكتر حاجة متغفريهاش لصديق أو حبيب لو عملها معاكى؟

6- حسة أنك بيحصل معاكى فى الدنيا كل اللى بتتمنية؟

7-لو لاقدر الله رفيق جالك فى يوم وقالك أنه مش هينفع يكمل معاكى هتسأليه عن السبب ولا هتقوليله ماشى و تسيبيه وتمشى؟ ولو كان سببه أنه معجب بواحدة تانية أيه هتكون ردة فعلك؟

8- أكتر 5 حاجات نفسك لو ربنا هيستجيب ليكى دعائك هتدعى بيهم؟

,أنا أسف لو طولت عليكى أو أسئلتى كانت رخمة
وربنا يوفقك انتى ورفيق و أحضر فرحكم قريب thank u
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف robaraf السبت نوفمبر 08, 2008 2:52 am

sway كتب:

1- عرفى عن نفسك بكل المعانى؟ يعنى الأسم و السن و محل الأقامة( يعنى المنطقة السكنية مش العنوان للتوضيح) الوظيفه والأخوات؟ أكتر كل حاجة بتحبيها (لون و أكلة و مغنى و ممثل وفيلم و مسلسل .........)
ايه كل ده حرام عليك يا باسم بس هجاوبك
انا رحاب اسامه مصطفى (اسم لايق على بعضه مش كده) وعندى فاضلى 4 شهور واتم 22 ان شاء الله ...اما بقى المنطقه السكنيه واللى مكنش رفيق متخيل انه هيخطب واحده منها هى شــــــــبــــــــــــــرا ..ووظيفتى الحاليه للاسف خدامه ....فى بيتى طبعا ...وانا الكبيرة وعندى اخت اصغر منى بسنه ولو شوفتها تقول انها الكبيرة مش انا وهى فى كليه تربيه عين شمس واللى بعديها حماده (محمد يعنى ) بس مش بنقول غير حماده وده فى ثانويه قرف (عامه يعنى) والتفاحه الاخيرة حسام فى 3 ابتدائى ..بس حاسه فيه انه انا وانا صغيرة(ده من حيث الشطارة فى الدراسه ) شقى مووت وجباان مووووت عايزاك تشوفه لما رفيق يهزر معاه بشويه رعب لما رفيق يزورنا (هخلى رفيق يحكيلك )
بالنسبه للالوان بحب كل الالوان بس الاكتر هو الاسود حاليا ....بالنسبه للاكل ...من غير ضحك يا رفيق انا عارفه انت بتقول ايه فى نفسك ...طبعا مكرونه بالباشميل بموت فيها...والمغنى (انا عموما بحب الاغانى اللى فيها رقص اوى طبله وكده..وبحب الاغانى الكئيبه بس اللى تأثر اوى فيا...بمعنى اصح مش مهم عندى المغنى قد اللحن..تعرف ان اكتر ملحن بعشقه هو بليغ حمدى ..رائع جدا الراجل ده) ....بموت فى براد بيت كممثل اجنبى بس للاسف الافلام العربى مليش خلق ليها ومش فاكرة كمان ممثل عربى دلوقتى بس اكتر فيلم بحبه بتاع براد بيت وانجلينا جولى فى فيلم مستر اند مسزز سميث
عشان نفسى انا ورفيق نبقى كده زيهم

2-أيه أكتر حاجة شدتك لرفيق ؟ وايه أكتر عيب فية؟ واية أكتر ميزة فيه؟وايه أكتر موقف حلو عمله معاكى ؟ وأكتر موقف وحش عملة معاكى ومش مسمحاة عليه؟
اااااااااااااه جيت للبوب الكبير انا عارفه ان كل الناس بتحب تعرف قصص الحب واتعرفوا ازاى على بعضهم (على فكرة انا كتاب مفتوح ومش هخجل من اى سؤال للى يحب يسال)بص بقى يا باسم بصراحه اكتر حاجه شدتنى فى رفيق فى البدايه هى تفكيره بالنسبه لحواء وانها مخلوق يجب ان يحترم ..وكمان لما كنت بساله عن مامته واسلوبه معاها كانت ردوده بتعجبنى اوى ..وبينى وبينك كان انا سألته عن موقف كده وقولتله هتعمل ايه قالى حاجه هى اللى اكدتلى ان ده شخص مناسب اوى ليا بالرغم انى عمرى ما فكرت ان الانسان ده ممكن اكون مخطوبه ليه فى يوم من الايام لانى اول ما شفته ماحستش ليه بأى انجذاب او كيمياء حتى خالص
بالنسبه لعيب رفيق..طبعا كل انسان فيه عيب لان مفيش حد كامل غير الله سبحانه وتعالى..انا فكرت كتير اوى دلوقتى وسألت نفسى ايه عيب رفيق بجد سؤال صعب ....انه بيتعصب لما ابقى بارده معاه فى موضوع معصبه ..وانا مش بحب الراجل العصبى يا باسم ..بس بينى وبينك عصبيته لذيذة بتخلينى اضحك بس طبعا ده فى التليفون ..ده انا لو كنت قدامه ويكون عصبى ويلاقينى بارده ,يعنى تقريبا انتوا ممكن تزرونى فى المستشفى ههههههههه
اما بقى اكتر ميزة فيه انه طيب وحنين اوى وكمان بيقنعنى بالعقل بوجهة نظره فى اى موضوع ودى احلى حاجه فيه بصراحه لان اى راجل تانى بيحب يقول الكلمه من غير نقاش لكن رفيق وضع تانى ولو فى حاجه انا مش بحبه يعملها وعقلى يصغر فيها بصراحه مش بيعملها (بس ايه كل مايحصل حاجه يفضل يفكرنى بيها مش انا عملت علشانك كذا.....)
وكمان تلاقيه خجول جدا مع البنات لدرجه انه ممكن يلبخ من الخجل وده غصبن عنه واللهى بس ده اللى مش متعود عليهم اوى وعارف كمان حدوده مع البنات اصحابنا.
بصراحه رفيق عمل معايا كتير اوى ومن كتر المواقف الحلوة مش هينفع افضل واحده عن التانيه
بالنسبه بقى للموقف الوحش ..فى طبعا حاجات بتطلع من الواحد غصبن عنه بس انا ورفيق متعودين ان اى خلاف يحصل ميعديش اليوم الا واحنا متصالحين ونقفل على الموضوع ده خالص وننساه وانا مفيش اكتر منى بينسى الاساءه ..طيب هحكيلك على حاجه حصلت معايا جيه هو فى يوم واتصل بيا وكنت متضايقه اوى من موقف قاله ليا وحديد وبعيد على العصبيه بتاعتى وده كان عالموبايل واتضايقت اوى وقلتله اتصل بيا لما ترجع الموضوع ده مش هينفع كده ...جيه واتصل وهو مستعد انه يسمع طوب وزلط ..جيت انا رديت عليه وقولتله ازيك يا .... عامل ايه كويس عملت ايه فى مشوارك ..لقيتلك رفيق تنح وقالى انتى مش كنتى متضايقه جيت سألته وانا مستغربه اوى وقولت من ايه يا .... قالى لا خلاص بقى مش مشكله ..بزمتك شوفت واحده تنسى بالسرعه دى وهو طبعا حكالى بعدها
انا كترت اوى فى الكلام معلش استحمل الرغى

3- لو كان رفيق أصغر منك فى السن كنتى هتوافقى علية؟ ولية؟
عايزة اقولك انى اكبر من رفيق ب 15 يوم
يعنى موافقه ومش مهم السن طبعا الاهم التفاهم عشان نعدى اى خلاف

4- لو كان فى أيدك تغيرى حاجة عملتيها زمان هتبقى أية؟
عدم الانطواء على نفسى وانا فى اعدادى لدرجه ان مش عندى اى حد من اصحابى غير رانيا فى هندسه وبنسأل على بعض كل فين وفين

5- أكتر حاجة متغفريهاش لصديق أو حبيب لو عملها معاكى؟
الخيــــــــــــــانه ده للحبيب
اما الصديق الاساءة ليا

6- حسة أنك بيحصل معاكى فى الدنيا كل اللى بتتمنية؟
لا طبعا ..لانى نفسى اشتغل ولسه ربنا مبعتليش
ونفسى رفيق يشتغل عشان نلبس الدبل وبرضه ربنا ما اردش

7-لو لاقدر الله رفيق جالك فى يوم وقالك أنه مش هينفع يكمل معاكى هتسأليه عن السبب ولا هتقوليله ماشى و تسيبيه وتمشى؟ ولو كان سببه أنه معجب بواحدة تانية أيه هتكون ردة فعلك؟
اااااااااااااااااااااه تعرف احنا اتكلمنا قبل كده فى الموضوع ده انا ورفيق وسألنى هتعملى ايه
تعرف ردى كان ايه ...هقوله اوكاى وهبقى اقول لاهلى عشان يبقوا عارفين....طبعا رفيق اقنعنى وقالى لا بلاش كده واسألينى ليه عشان تبقى عملتى اللى عليكى وازاى العشرة تهون عليك والكلام ده (مش بقولك مقنع ابن الايه )
المهم لو كان السبب واحده تانيه اكيد طبعا هقوله ربنا يوفقك معاها وهتمنى ليه السعاده من قلبى وهحاول انسى بس مش هتجوز خالص لانى مقتنعه انى لو فشلت مع واحد قعد معايا 4 سنين خطوبه( مش ارتباط طبعا لانه بيزورنا هو واهله) يبقى مش هنجح مع حد خالص

8- أكتر 5 حاجات نفسك لو ربنا هيستجيب ليكى دعائك هتدعى بيهم؟
اولا رفيق يشتغل عشان نبدأ مشوارنا الطويل
ثانيا انى اشتغل
ثالثا ان ربنا يعدى يوم فرحنا على خير ونبقى مبسوطين (اصلى سمعت ان مفيش فرح بيعدى الا لو كان فيه خسائر شويه)
رابعا نكمل انا ورفيق دراستنا ونبقى ناجحين فى الشغل
خامسا ربنا يرزقنا بالذريه الصالحه

,أنا أسف لو طولت عليكى أو أسئلتى كانت رخمة
انا اللى طولت عليك اوى بس انت السبب جيبت سيرة رفيق (وانا مش بسكت )
وربنا يوفقك انتى ورفيق و أحضر فرحكم قريب
يااااااااااااااااااااااااا رب يا باسم
thank u
robaraf
robaraf
عضو فضي
عضو فضي

انثى

مُساهمة من طرف sway السبت نوفمبر 08, 2008 6:02 am

أنا اللى عاوز أقولك ربنا يوفقكم أنتى ورفيق أنت تستاهلوا بجد كل خير وشكراً على الرد thank u
sway
sway
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف أنا مش أنانية السبت نوفمبر 08, 2008 1:37 pm

روبا حبيبة قلبى أنا جيت ...استعدى
أول سؤال خطر على بالى أول ملقيتك على الكرسى هو:
1-هتفضلى إنتى ورفيق تخشوا على النت بعد الزواج ولا حتنشغلوا...وهتقعدى تقولى ..هو إنت ياأما بره البيت ياأما قاعد على النت..دى عيشة إيه دى...ولا إيزى إيزى؟؟؟

2- تتمنى تقضوا شهر العسل فين(بره مصر ولا جوه مصر)؟وإشمعنى؟؟عايزة تجيبى كام عيل وهتسميهم إيه؟؟؟

3-تقبلى إنك تكونى مديرة رفيق فى الشغل(نظام مراتى مدير عام)؟؟ليه؟؟

4-إيه الغلطة اللى ارتكبتيها فى حق نفسك ومش هتسامحى نفسك عليها(أرجوكى ماتقوليش علوم)؟؟عمرك حسيتى إنك إتذليتى لحد عشان أى حاجة ؟؟سواء الحد ده قريب ولا غريب؟؟

5-إذا كان حب....قيس وليلى ..جنون
حب ...عنتر وعبلة ...جراح
حب رحاب ورفيق...(اكمل مكان النقط)..........؟؟؟؟؟؟؟؟؟وبالمناسبة اتقدم لك كام عريس قبل رفيق؟؟؟؟

6-قولى لى كل العيوب اللى إنتى شايفاها فى نفسك؟ولو جت شغلانة لرفيق بره مصر وقالك استنينى سنتين أو 3 سنين كمان...حتستنى؟؟؟

7-إيه أكتر حاجات بتخوفك؟؟؟ إيه أكتر حاجة بتفرحك؟؟أكتر حاجة بتعيطك؟؟؟

8-ترضى تتجوزى واحد أجمل منك؟؟؟وليه؟؟؟أكتر عضو وعضوة بتحبيه فى المنتدى ..غير رفيق طبعا؟؟؟

أنا تقلت عليكى أنا عارفة بس ياريت تدخلى وتجاوبى بعد ماتغدى العيال....ياحياتى Smile Smile
أنا مش أنانية
أنا مش أنانية
بدأ ينشط
بدأ ينشط

انثى

مُساهمة من طرف robaraf السبت نوفمبر 08, 2008 5:14 pm

أنا مش أنانية كتب:عايزة اقولك انى بكتبلك وماما بتنده عليا كل شويه
1-هتفضلى إنتى ورفيق تخشوا على النت بعد الزواج ولا حتنشغلوا...وهتقعدى تقولى ..هو إنت ياأما بره البيت ياأما قاعد على النت..دى عيشة إيه دى...ولا إيزى إيزى؟؟؟
ان شاء الله عشان نعرف اخبار بعض وطبعا ساعتها انا وهو هيكون لينا نفس الاسم
وطبعا مش هقوله كده لانى بحب الحاجه اللى تبقى مشتركه بينى وبينه وهبقى اقعد معاه ساعتها ونكتب ليكوا
بس الاهم انتوا اللى هتبقى مستمرين عليه ولا لأ

2- تتمنى تقضوا شهر العسل فين(بره مصر ولا جوه مصر)؟وإشمعنى؟؟عايزة تجيبى كام عيل وهتسميهم إيه؟؟؟
اكيد طبعا نفسى فى مرسى مطروح
لانه شهد قرايه فتحتنا فى اجازة اولى
بالكتير 2والله اعلم
بس لو جيه ولد رفيق عايز يسميه رائدعلى اسم عمه الله يرحمه (اصله مات صغير ورفيق كان بيحبه اوى)
بس متكلمناش على موضوع البنت لسه(للاسف هو مش نفسه فى بنات وانا عارفه انه كلام بس )
3-تقبلى إنك تكونى مديرة رفيق فى الشغل(نظام مراتى مدير عام)؟؟ليه؟؟
هو رفيق طبعا هيفرح ليا بس انا مش بحب لان ده ممكن يسبب مشاكل على ما اعتقد
وعلى فكرة رفيق اشطر منى بكتير يعنى مستحيل انى اكون مديرته

4-إيه الغلطة اللى ارتكبتيها فى حق نفسك ومش هتسامحى نفسك عليها(أرجوكى ماتقوليش علوم)؟؟عمرك حسيتى إنك إتذليتى لحد عشان أى حاجة ؟؟سواء الحد ده قريب ولا غريب؟؟
اولا لا يمكن اقول علوم لانلو مكنتش دخلت علوم مكنتش قابلت رفيق (وعلى فكرة انا لما جالى التنسيق ماتضايقتش خالص لانى عارفه ان ربنا كاتبلى حاجه كويسه فيها والحمد لله لقيتها فى سنه اولى....رفيق طبعا)
انا يمكن ندمت على حاجه عملتها بس بدون قصد خلى واحده كانت صحبتى اوى تفهمنى غلط خالص وعشان كده حسيت بالندم انى عرفتها بس رجعت اقول لنفسى لولا الموقف اللى عملته مكنتش انا ورفيق ارتبطنا

5-إذا كان حب....قيس وليلى ..جنون
حب ...عنتر وعبلة ...جراح
حب رحاب ورفيق...(اكمل مكان النقط)..........؟؟؟؟؟؟؟؟؟وبالمناسبة اتقدم لك كام عريس قبل رفيق؟؟؟؟

سؤالك صعب اوى بس ممكن اقول حب رفيق ورحاب .....انتظارطويل
طبعا ولا واحد لانى عرفت رفيق فى اولى والناس عندى عرفوا بقرايه فتحتنا وطبعا فى ثانوى انا كنت واحده بتاعه مذاكرة وبس ولكى ان تتخيلى المنظر واحده بنضارة ومفيش اهتمام خالص بنفسها فطبيعى مين المجنون اللى ممكن يرتبط بواحده زى دى بس بعد رفيق وانا فى الكليه كان فى ناس كده بس طبعا اهلى بيقولوا انها مقرى فتحتها
6-قولى لى كل العيوب اللى إنتى شايفاها فى نفسك؟ولو جت شغلانة لرفيق بره مصر وقالك استنينى سنتين أو 3 سنين كمان...حتستنى؟؟؟
يااه كتير بصى يا سيتى اولا العصبيه والبرود فى نفس الوقت يعنى لو فى حد قدامى متعصب عليا ..اجى انا بقى عشان احرق دمه اكون باردة معاه وخصوصا هنا مع اهلى ثانيا انطوائيه على نفسى شويه ثالثا بنسى الاساءة شويه بس مش مع كل الناس يعنى اهلى هنا لو كنت متضايقه من حاجه افضل اكلم نفسى كأنى بكلمه واعاتب ويجى تانى يوم انسى كل حاجه والكلام اللى كان جوايا يتنسى وتيجى الغلطه تتكرر تانى من اهلى وهكذا وعيب تانى البنات قالوهالى انى مش من النوع الرغاى ..بينى وبينك انا مش عارفه هل ده عيب ولا ميزة اصلا واللى يعرفنى ممكن هو اللى يعرف عيوبى اكتر
بالنسبه بقى لموضوع رفيق والسفر انا متفقه معاه لو ربنا اراد ليه السفر طبعا هو هيسافر واول مايستقر يبعت ليا ونتجوز واروحله عشان اونسه والغربه وحشه وانتى عارفه يعنى موضوع 3 سنين ده مش هيحصل ان شاء الله

7-إيه أكتر حاجات بتخوفك؟؟؟ إيه أكتر حاجة بتفرحك؟؟أكتر حاجة بتعيطك؟؟؟
اكتر حاجه بتخوفنى انى اموت وربنا ميسامحنيش على اللى عملته
اكتر حاجه بتفرحنى لما رفيق يكون فرحان
اكتر حاجه بتعيطنى وبصراحه لما اقرا موضوع دينى عالمنتدى ده اولا
ولما يكون فى خلاف جامد بينى وبين رفيق ومش عارفه ليه بلاقى نفسى جامده اوى لو فى خلاف بينى وبينه واجى اعيط اوى بعد ماقفل معاه التليفون بس لو قدامه تلاقينى بقتنع بسرعه ومش عايزة ازعله

8-ترضى تتجوزى واحد أجمل منك؟؟؟وليه؟؟؟أكتر عضو وعضوة بتحبيه فى المنتدى ..غير رفيق طبعا؟؟؟
طب ماهو رفيق عندك اهو اجمل منى طبعا
مش عشان هو اجمل منى ارفض ده بيحسن النسل يا مرمر بس الاهم التفاهم والمودة
اكتر عضو بعتز بيه كلهم طبعا بس الاخص باسم واحمد وبعد كده يليهم باقى الناس
اكتر عضوة بحبها بصراحه بحبكوا كلكم ومفيش حد اعلى من حد
أنا تقلت عليكى أنا عارفة بس ياريت تدخلى وتجاوبى بعد ماتغدى العيال....ياحياتى Smile Smile

لا يا روحى متقوليش كده ويالا بقى عشان هما بياكلوا وهيخلصوا على الاكل وهما اللى هيتغدوا مش انا
robaraf
robaraf
عضو فضي
عضو فضي

انثى

مُساهمة من طرف robaraf السبت نوفمبر 08, 2008 5:47 pm

نسيت اقول على عيب فيا رفيق دايما بيفكرنى بيه
العــــــــــنــــــــــد اكتر عيب فيا متتخيليش بعاند رفيق قد ايه لدرجه انه هيتجنن منى
انا قولت اكتب العيب ده قبل ما بابا يجى عشان يقعد عالنت
مستنيه باقى الاسئله
سلام بقى لحسن بابا جاى
robaraf
robaraf
عضو فضي
عضو فضي

انثى

مُساهمة من طرف Doaa Ramadan السبت نوفمبر 08, 2008 8:28 pm

ازيك يا روبى عامله ايه عارفه انا كمان دلوقتى شغاله خدامه غير مدفوعه الاجر بقى دى اخره مرمتتنا فى علوم Sad Sad Sad Sad بس اقولك احنا لو خدمناش اهلنا يبقى ملناش لزمه
المهم حقيقى مش عارفه اسئلك ايه بس هحاول
1-ايه اكتر موقف محرج حصلك وامتى واتصرفتى ازاى
2-ايه الحاجه الا بتفكرى فيها دلوقتى حالا
3-ممكن تضطرى تكدبى لو اتحطيتى فى موقف او قابلتك مشكله
4-رفيق قالك بحبك اول مره امتى وكان ايه الموقف وساعتها حسيتى ايه
5-اوصفيلى الموقف لمل رفيق ج قالك رحاب انا بحبك وعاوز ارتيط بيكى
6-انتى ازاى اقنعتى اهلك انهم يصبروا عليكى انتى ورفيق كل المده دى
7-قولى حاجه لكل واحد من آيه,شحاته,رفيق,دعاء,صلاح,باسم,دينا سعيد
8-كلمه للمنتدى واعضاء عن رحاب

ها قوليلى هتنزلى يوم السبت لو اتفقنا على كده
ومعلش طولت عليكى يا بطاطا hi Wink
Doaa Ramadan
Doaa Ramadan
مشرف
مشرف

انثى

مُساهمة من طرف robaraf السبت نوفمبر 08, 2008 10:03 pm

Doaa Ramadan كتب:ازيك يا روبى عامله ايه عارفه انا كمان دلوقتى شغاله خدامه غير مدفوعه الاجر بقى دى اخره مرمتتنا فى علوم Sad Sad Sad Sad بس اقولك احنا لو خدمناش اهلنا يبقى ملناش لزمه

ليه يا دعاء يعنى هى دى اخرتنا برضه يا اما كده يا اما ملناش لازمه ازاى يعنى
انا هدفى الشغل ومش هيشفونى فى البيت اصلا هبقى بشتغل الورديتين عشان محدش يقول اعملى
انا اعمل فى بيتى وجوزى مش اخواتى الشياطين ومامتى بتحب تقلد الناس شويه .شايفه واحده قريبتنا قاعده فى البيت مش بتعمل اى حاجه وبنتها هى اللى بتقوم بالمهام كلها ومامتى عايزة تكون زيها بس انا بقنعها ان الانسان لازم يتحرك واقولها طيب شوفتى تانت دى طخييييينه ازاى عشان عدم الحركه تحبى تبقى زيها وكلام من ده بقى

المهم حقيقى مش عارفه اسئلك ايه بس هحاول
1-ايه اكتر موقف محرج حصلك وامتى واتصرفتى ازاى
هو موقف حصلى قريب وانا كنت بتدرب فى صيدليه يعنى قريبه من البيت شويه وكنت لابسه صابووه من غير كعب شيك اوى وكانت والده رفيق جابتهولى هديه وفوجئت وانا ماشيه انه اتقطع من تحت والجلده اللى تحت اللى بتبقى على الارض اتانت تحت رجلى بس الحمد لله كانت فى طبقه تانيه, يعنى رجلى مش لامسه الارض وكانت بنوته خريجه صيدله هتروح واديتنى الصابوه بتاعها اللى فى الصيدليه وكان كبير عليا شويه بس يمشى والحمد لله روحت بيه ورجعته تانى يوم وسيبت الصابوه بتاعى فى الصيدليه

2-ايه الحاجه الا بتفكرى فيها دلوقتى حالا
رفيق ...ماتصلش من الصبح وانا قلقانه عليه وهتضايقه منه لو مقاليش عذر مناسب

3-ممكن تضطرى تكدبى لو اتحطيتى فى موقف او قابلتك مشكله
بصى يا دودو انا فى موقف اتحطيت فيه قبل كده كانت فى واحده كانت صحبتى فى الكليه وعملنا تاتش مش ظريف بس افكارها عنى وكانت دى المرة الوحيده فى حياتى اللى اعمل فيها تاتش مع بنت بس ارجع اقول ان لولاها مكنتش قربت من رفيق اوى المهم ان البنت دى جات فى يوم فى المحاضرة وكنت قولت لرفيق نطلع بنش قدام عشان نشوف المهم انى طلعت من فوق البنش واستنيت رفيق لقيته معرفش ووقتها جات البنت دى عشان تقعد بس جات قعدت جنبه
كنا لسه فى اول الارتباط والغيرة الهبله كانت فيا شويه واتضايقت اوى ازاى يفضل قاعد جنبها وعماله تتكلم ورفيق مكنش منتبه للمحاضرة فتخيلى بقى قمه الغليان اللى كان جوايا وبعد ما مشيت قالى رفيق مليش ذنب فقلتله وانا عصبيه وبعدين بقى ايه الرغى ده كله ان شاء الله انت مش حاسس انها كانت رغايه اوى وبعدين قعدت هى ليه بدام هى شافتنى قعدت قدام ومش فاكرة واللهى اذا كنت قولت كلام بايخ ومش كويس عنها ولا لأ
المهم البنت دى جات تانى وتقولى انتى قولتى ايه عنى فقلتلها وانا جالى زهول اكدب فقولت لا اكدب ليه خلينى صريحه وانى افتكر الكلام اللى قولته عشان اقوله ليها واللهى نسيت وقولتلها انى قولت انك رغايه بس اللى افتكرته واللهى ومكدبتش فى النهايه ...فبحاول انى مكدبش على قد ماقدر
4-رفيق قالك بحبك اول مره امتى وكان ايه الموقف وساعتها حسيتى ايه
ههههههههههههههه
عايزة اقولك ان رفيق مقلهاش خالص فى الاول وكان بيبقى مكسوف اوى وده الللى خلانى اثق فيه اوى
بصى يا دودو انا اول مرة حسيت فيها ان رفيق مهتم باسلوب غير عادى كان من البنت دى وكانت بتقول كلام غريب وانا بريح لانى لا يمكن افكر فيه بس حسيت انه مش زميل بس انه حد من قاريبى او صاحبى المهم البنت دى هى اللى قربتنا من بعض باسلوب غير مباشر وكمان مكنتش تقصد خالص فمن كتر قعدتى مع رفيق خلانى نفتح لبعض قلوبنا وكنت بحكى وهو بيحكى على اساس اصحاب وجيت فى يوم قلتله ان ابن خالتو بيلمح عليا لماما ولقيت رفيق وشه اصفر واخضر وجاب جميع الالوان وقالى هو الفرق بينكم قد ايه قلت 5 سنين ...شوفى بقى رد رفيق كان ايه (ايوة يعنى بعد 4 سنين هيكون اكبر منك ب 9 سنين انتى مش شايفه ان كده هيبقى كبير اوى)هههههههههههه متتخيليش قد ايه التتنيح اللى حصلى ازاى يعنى يا رفيق بتسع سنين ففهمت ان رفيق فى حاجه جواه ليا ومش حاجه قليله كمان ..واهتمامه بيا يمكن اكتر من اللى معايا
انتى عارفه اننا كنا اصحاب وبنحكى لبعض وانا مكنتش عارفه انى بهتم برفيق باسلوب غير عادى غير من البنت دى ومن طريقه كلامها واقولها ازاى وحكيت لاختى فقالت ليا انتى بتحبيه بس مش قادرة تصارحى نفسك بكده ومش عايزة تعترفى ولقيت نفسى من غير ماحس انى مهتميه اوى بشكلى والمكياج الخفيف وانا رايحه للكليه فعرفت ان فى حاجه جوايا لرفيق بس مش واضحه وحسيت ان رفيق بيحب بس مش عارف يقول او خجول اوى ومن غير ترتيب منى واللهى قولت لرفيق (على فكرة انا حاسه باعجاب كده تجاه واحد معانا فى السيكشن قالى وانا كمان تخيلى فقولتله قول مين قالى لا قولى انتى الاول .اقترحت اننا نكتب اول حرف فكتبنا الراء طبعا وانا عارفه اجابه رفيق من الاول اساسا بس عايزة اسهل عليه شويه المهم قولتله تانى حرف بقى وده اللى هيحدد طبعا رفيق كتب حرفى وقلت اوقع قلبه شويه وكتبت الف )لقيت ده تنح وحزن الدنيا على وشه وقالى انتى معجبه برامى فقلت لا الاستغراب جيه اكتر عليه فقالى مين قلت هو الف بس ده بالانجليزى وابتسمت وعرف من نظرة عينى انه هو ومتكلمناش بعدها ورجعت وقولت لماما وفرحت وطبعا لازم التنبيه
وبعد كام يوم قولت لرفيق انت لسه ماقولتش الكلمه اللى المفروض تتقال (هتقوليلى ازاى عملتى كده هقولك انى لازم اخلى رفيق طبيعى معايا يعنى من غير الخجل اللى عليه عشان اعرفه واخليه ياخد عليا شويه ويطلع كل اللى مستخبى عنده ...شخصيته الحقيقيه يعنى)والحمد لله قالها
انا حاسه انى كتبت موضوع تعبير يا رب متملوش منى
5-اوصفيلى الموقف لمل رفيق ج قالك رحاب انا بحبك وعاوز ارتيط بيكى
هادينى حكيتلك على الموقف كله فوق عشان محرمكيش من حاجه

6-انتى ازاى اقنعتى اهلك انهم يصبروا عليكى انتى ورفيق كل المده دى
هههههههههههههه على فكرة انا مقولتش اى حاجه ليهم
هما والحمد لله واثقين فى بنتهم وبابا كمان شاف رفيق كذا مرة لانى كنت باخد معاه قرص فى بيتهم وبابا او ماما بيودونى وشافوا رفيق وعيلته وحاسوا انه انسان محترم
وعارفين انى صعب انى اتجوز صالونات بسبب عقدتى من الجواز فقالوا بلاش نخسر قلب البنت وخليها مع اللى اخترته
واتقريت فتحتنا فى مطروح
حكايه الصبر دى هما والحمد لله عارفين ان الرزق من عند ربنا ولو انا اتخطبت لواحد بيشتغل ممكن بعد الجواز لقدر الله ينفصل من الشغل
الحمد لله على عيلتى العاقلين شويه
7-قولى حاجه لكل واحد من آيه,شحاته,رفيق,دعاء,صلاح,باسم,دينا سعيد
بلاش عصبيه يا يويا وريحى اعصابك
مستنياك بالطبله فى فرحنا يا شحاته بس على شرط ترقص رفيق لانه مش بيعرف يرقص اوى
ربنا يخليك ليا وتفضل معايا على طول ومتزعلش من اللى حصل النهارده يا رفيق عمرى
ميرسى اوى على اسئلتك اللى خلتنى احكى كتير شويه عن قصتى مع رفيق يا دودو
ربنا يخليك للمنتدى واعضاءه وخصوصا رفيق يا احمد
يا رب تلاقى نصك التانى يا باسم وتبقى جرىء وتعترف ومتبقاش زى رفيق اللى بشد الكلام من بقه
دونا حبيب قلبى ربنا يخليلى مواضيعك اللى بتخلينى استخدم المنديل كتير

8-كلمه للمنتدى واعضاء عن رحاب
مش عارفه اقول ايه يا دودو بس ربنا يقدرنى وابقى معاكوا على طول
ها قوليلى هتنزلى يوم السبت لو اتفقنا على كده

ربنا يسهل اشوف رفيق بس
نفسى اعرفكوا كلكم
ومعلش طولت عليكى يا بطاطا
hi Wink

احنا عندنا بطاطا دلوقتى ابعتلك هههههههههه معلش طولت الاجابه اوى
يالا بقى عشان اكل بطاطا
robaraf
robaraf
عضو فضي
عضو فضي

انثى

مُساهمة من طرف robaraf الأحد نوفمبر 09, 2008 2:45 am

اعتقد كده يومى خلص
واقوم واختار اللى يقعد بدالى
فكرت كتير معرفتش
سألت رفيق قالى ان فى واحد لسه ماتشرفش بالجلوس عالكرسى
بس يا رب يكون موجود عشان يعترف
اتفضل يا

بــــــــغــــــــدادــــــــــــــــــــــــــــى

hi hi hi hi hi hi hi hi
robaraf
robaraf
عضو فضي
عضو فضي

انثى

مُساهمة من طرف rafprof الأحد نوفمبر 09, 2008 5:15 pm

بغدادى حبيب قلبى الجوانى
تعلا بقى يا شطور اما ازنقك فى كام سؤال
1- عرفنا عن بغدادى اللى احنا منعرفهوش عن شخصيته؟
2-ايه اقصى حلم ليك؟
3-حبيت قبل كده بجد ولا ايه؟
4-ليه دايما بحس انك مستعجل فى كل حاجة وكل حاجة الاقيك بتجرى فى الكلية وكذا مكان برده؟
5-انت ليه دايما عصبى ومتوتر زيادة عن اللزوم (احساس لسا ممكن يكون غلط)؟
6-احب اعضاء المنتدى لقلبك وتقول للاعضاء الاتون ايه (ايه نهر كسبر صلاح رضا رفيق دعاء )
7-انت فين من اهلك وربك؟
8-كلمة مفتوحة من القلب؟
معلش بس حاجات سهلة اوى اوى مستنى ردك يا معلم
rafprof
rafprof
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف greatpharaoh111 الأحد نوفمبر 09, 2008 5:35 pm

لسة شايف الرد دلوقتى يا رحاب

((((مستنياك بالطبله فى فرحنا يا شحاته بس على شرط ترقص رفيق لانه مش بيعرف يرقص اوى ))))

ادونى خبر من قبليها باسبوع واحد بس يا اخوانا
والتظبيط كلوا عندى
هو انا فى ديكى الساعة
بس عايز وعد ان ما حدش يزفكم غيرى
ولو خلفتم فى الوعد انتوا الاتنين هارجع عليكم بالتعويض
ولو انا قصرت فى الزفة علقونى
اتفقنا
greatpharaoh111
greatpharaoh111
مشرف
مشرف

ذكر
Instant Message : راضى والحمد لله
تاريخ الميلاد : 06/03/1986
نقاط نقاط : 6080
النجوميه النجوميه : 19
الاسم : محمد شحاتة
القسم : phytochemistry

مُساهمة من طرف rafprof الأحد نوفمبر 09, 2008 5:42 pm

متفقين يا شحاته باشا انا هلاقى احسن منك فين يعم
ربنا يخليك يا رب وكل اعضاء المنتدى بجد
rafprof
rafprof
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف greatpharaoh111 الأحد نوفمبر 09, 2008 5:44 pm

سااااااااااااااااااامعين
شااااااااااااااااااااهدين
لو جه فلفص منى يوم فرحة بقى ابقوا اتخانقوا معاه انتوا
greatpharaoh111
greatpharaoh111
مشرف
مشرف

ذكر
Instant Message : راضى والحمد لله
تاريخ الميلاد : 06/03/1986
نقاط نقاط : 6080
النجوميه النجوميه : 19
الاسم : محمد شحاتة
القسم : phytochemistry

مُساهمة من طرف pureheart88 الثلاثاء نوفمبر 11, 2008 2:11 pm

معلش ياجماعه الموضوع هيتعطل شويه لحد ما احمد يجى من السفر لانه مسافر كده كام يوم البلد
بس اصبروا عليه شويه عشان وهو جاي هجيب فطير وحاجات حلوه للمنتدى كلوه متقلقوش يعنى كل واحد ليه نصيبوه
sleep sleep sleep
pureheart88
pureheart88
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر

مُساهمة من طرف ahmed maddish الخميس نوفمبر 13, 2008 4:16 pm

بغدادى حبيب قلبى الجوانى
تعلا بقى يا شطور اما ازنقك فى كام سؤال
1- عرفنا عن بغدادى اللى احنا منعرفهوش عن شخصيته؟
خجول اجتماعى وحيد خيالى جدا ورومانسى لكن فقط فى احلامه طموح ولكن غامض

2-ايه اقصى حلم ليك؟

نفسى طبعا ادخل الجنه ده غير انى اصبح رئيس مؤسسة ناجحة - انى واكون كمان اب مشرف لاولادى

3-حبيت قبل كده بجد ولا ايه؟

اكدب عليك لو قلت لا بس اقدر اقولك انا شوفت كتييييييييييييير وعرفت كتير واعجبت بكتير لكن حب وغيرة واحساس المسئولية معشتوش غير مرة واحدة بس واكتشفت انى عايشه م زمان مع اول اختبار حقيقى

4-ليه دايما بحس انك مستعجل فى كل حاجة وكل حاجة الاقيك بتجرى فى الكلية وكذا مكان برده؟

الجرى فى الكلية لانى بطبيعتى بحب الانطلاق وفرصة انى اجرى لان الكلية بتخلى الواحد.............
5-انت ليه دايما عصبى ومتوتر زيادة عن اللزوم (احساس لسا ممكن يكون غلط)؟
عصبى لما حاجة تستدعى لذلك وعصبيتى جوايا اكثر لانى بخاف جدا من الفشل

التوتر اساسه خوف من الفشل ايضا بص انا خسرت كتير ومش مستعد اخسر تانى

ودى عيوب اتمنى ان اتفادها فى المستقبل

6-احب اعضاء المنتدى لقلبك وتقول للاعضاء الاتون ايه (ايه نهر كسبر صلاح رضا رفيق دعاء )

كل اعضاء المنتدى اخواتى وبحترمهم جدا
المكوك شحاته والبروف باسم

ايه انسانه طيبة وكتير ذكية جدا وربنا يكرمها
نهر واخده طبع بلدها بحكم انى بنزلها كتير الطيبة والكرم والاخلاق والذكاء ربنا يوفقها

كسبر بيحب الناس كلها وقلبه طيب اوى اوى اوى

صلاح من القلائل اللى بتكلم معاهم بحرية بيعرف يسمع كويس ربنا يكرمه

رضا اخويا الصغير من اول يوم شفته

المسيو رفيق اخويا برضه بيعجبنى فيه انه ليه اسلوب مميز واحساسه بالمسؤلية ربنا يكرمه هو وخطيبته بس يعزمنى والله العظيم لو حضرت يا مسيو لهزغرط فى الخطوبة ومش هيهمنى شنبى يلا ياعم

دعاء تقريبا محصلش تعامل بينا قبل كده بس هيا كتير انانة فاهمه الحياة واعتقد كتير هتعرف ازاى تنجح حياتها ربنا يكرمها

7-انت فين من اهلك وربك؟
اهلى حلم كبير العائلة بالذات بحكم انى اتربيت بعيد عنهم امنيتى من وانا صغير ارجع اعيش مع عائلتى بالاصح عائلة والدتى لان عائلة بابا الله يرحمه انقرضت

بالنسبة للدين فبحاول اجتهد انى اكون انسان صالح بمعنى الكلمة وربنا يهدينا ويوفقنا
اسرتى فانا ياسيدى اخر العنقود اخويا اكبر منى ب12 سنة متجوز ومخلف محمد البغدادى

واختى اكبر منى ب16 سنة متجوزة فى البلد ومخلفى تلاته وعايش مع والدتى

8-كلمة مفتوحة من القلب؟
بحبها واقولها لكل الناس وبصوت عالى (مصر)
معلش بس حاجات سهلة اوى اوى مستنى ردك يا معلم

بشكرك كتير يامسيو بالتوفيق دائما

مفيش حد عاوز يسأل

عدل سابقا من قبل ahmed maddish في الخميس نوفمبر 13, 2008 4:24 pm عدل 2 مرات
ahmed maddish
ahmed maddish
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر
Instant Message : مين عارف بكرة شو مخبلنا
تاريخ الميلاد : 05/01/1987
نقاط نقاط : 5796
الاسم : احمد محمد البغدادى
القسم : ميكرو كيمياء

مُساهمة من طرف ahmed maddish الخميس نوفمبر 13, 2008 4:19 pm

بمناسبة الفطير انا مش هجيب فطير احنا دمايطة ياعم انت مسمعتش عنهم ولا ايه هههههههههههههههههههههههههه

بجد نفسى المنتدى كله يشرفنى فى دمياط رحلة اليوم الواحد بجد بقت مدينة تحفه .......

احلى وقت بقضيه لما اقعد على شاطئ رأس البر واسمع ام كلثوم وجورج يااااااااااااااااااااااااااه حاجة تانية خالص صيف شتا انا بعشق رأس البر

فين الاسئلة

ورجعت من السفرر دايب من الفراق مشتاق لاسئلتكم ههههههههههههههههه
ahmed maddish
ahmed maddish
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر

مُساهمة من طرف rafprof الخميس نوفمبر 13, 2008 11:48 pm

شكرا لردك اوى يا بغد وانت عارف طبعا معزتك عندى
مستنى باقى الناس تسالك وبكرة تختار حد تانى بدالك
rafprof
rafprof
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف the precious الخميس نوفمبر 13, 2008 11:53 pm

اخيرا يا بغدادى دخلت
تعتبتنا يا اخى
انتظرني بقى عشان انا مش هسيبك...لازم اسألك دانت حبيبي
the precious
the precious
The top member
The top member

ذكر
3-يا بخت البنات

مُساهمة من طرف the precious الجمعة نوفمبر 14, 2008 12:24 am

جيتلك يا مان
جايبلك حبة اسئله تاكل صوابعك وراها...معلش انا دايما ببقى مفترى فى الاسئله مع حبايبي

1 - بغدادى : لا بجد انا بحس انك بتفتخر اوى وانت بتقول انا اسم عيلتي بغدادى لاني من اصول عراقيه..ايه يا عم مش تفتخر ببلدك احسن؟
2 - انا فى حاجه محيراني اوى : مش حرام عليك تقدم على الماجيستير وتدفع فلوس وتنفض بعد كده من غير اى سبب..بمجرد انها طلعت فى دماغك..ياخي دانا محروق دمي منك؟(متقوليش انك مش عارف حد هناك لان احمد رضا وحمد على معاك)
3 - بتعمل ايه فى حياتك دلوقتى يا مان؟
4 - مخطط ازاى لمستقبلك بعد ما اتخرجت وشوفت الحياه على حقيقتها..يعني فى فى دماغك حاجه تظبطك فى المستقبل ان شاء الله ولا انت سايبها كده ؟
5 - سؤال محيرني تاني: انا اتخنقت من الفصحى اللى انت قرفتنا بيها فى الردود دي..يا عم انت بتكلم اصحابك مش بتكتب ملاحظات فى كتاب..وليه معظم ردود بتبقى فصحى مختصره كده ..( امثله : كتير حلو..كتير جميل..موضوع دخل دماغي) حاجه تغيظ يعني
6 - بحس فى اوقات يا مان انك بتحاول تبين للناس انك بتحبهم زياده عن اللزوم...انا قصدي مثلا واحد مش قريب منك اوى ويدوب تعرف اسمه..اول ما تشوفه تقوله حبيبي ازيك بالاحضان بقى وبوس وانت غالي عليا اوى والصوت العالي بتاعك اللى بيخرم ودن الواحد..يعني حاجات over شويه.على فكره انا دايما بقول..بغدادى حبيب كل الناس؟
7 - عايز اعرف رايك فى المنتدى يا حماده..بس قوله بالعاميه مش بالفصحى ولو عندك فكره قولهالنا بالمره؟
8 - بتحس انك مش عارف نفسك كويس...يعني مش محدد عيوبك ومميزاتك ..متردد بتتراجع دايما عن اهدافك وهكذا يعني؟

انا كده اسئلتى خلصت يا عم
اتمنى يا حماده من كل قلبي انك تكون اتخنقت جدا من الاسئله دي...ههههههههه
جاوب يا حماده بقى اخلص tongue tongue tongue Wink Wink hi hi hi
the precious
the precious
The top member
The top member

ذكر
3-يا بخت البنات

مُساهمة من طرف ahmed maddish الجمعة نوفمبر 14, 2008 2:02 pm

جيتلك يا مان
جايبلك حبة اسئله تاكل صوابعك وراها...معلش انا دايما ببقى مفترى فى الاسئله مع حبايبي

تكرم ابو صلاح

1 - بغدادى : لا بجد انا بحس انك بتفتخر اوى وانت بتقول انا اسم عيلتي بغدادى لاني من اصول عراقيه..ايه يا عم مش تفتخر ببلدك احسن؟

اولا انا اصلى ليس عراقيا والبغدادى مش اسم العائلة الكبير ولكن هو فرع من عائلة كبيرة اسمها الباز بالسعودية

اما حكاية العراق فهى على سبيل الدعابة ليس الا

2 - انا فى حاجه محيراني اوى : مش حرام عليك تقدم على الماجيستير وتدفع فلوس وتنفض بعد كده من غير اى سبب..بمجرد انها طلعت فى دماغك..ياخي دانا محروق دمي منك؟(متقوليش انك مش عارف حد هناك لان احمد رضا وحمد على معاك)

اولا التقديم على التمهيدى كان لسبب معين هو الهروب من الجيش والكيمياء مش كنت ناوى اكمل فيها غير ان الشغل اهم اذا كانت معموله لهدف معين

3 - بتعمل ايه فى حياتك دلوقتى يا مان؟

ببحث عن من اكون انا
4 - مخطط ازاى لمستقبلك بعد ما اتخرجت وشوفت الحياه على حقيقتها..يعني فى فى دماغك حاجه تظبطك فى المستقبل ان شاء الله ولا انت سايبها كده ؟

اكيد فى دماغى تخطيط معين بس محتاج ابدأ فقط
5 - سؤال محيرني تاني: انا اتخنقت من الفصحى اللى انت قرفتنا بيها فى الردود دي..يا عم انت بتكلم اصحابك مش بتكتب ملاحظات فى كتاب..وليه معظم ردود بتبقى فصحى مختصره كده ..( امثله : كتير حلو..كتير جميل..موضوع دخل دماغي) حاجه تغيظ يعني

خير الكلام ما قل ودل ولو فى حاجة عاوز اعلق عليها هعلق

6 - بحس فى اوقات يا مان انك بتحاول تبين للناس انك بتحبهم زياده عن اللزوم...انا قصدي مثلا واحد مش قريب منك اوى ويدوب تعرف اسمه..اول ما تشوفه تقوله حبيبي ازيك بالاحضان بقى وبوس وانت غالي عليا اوى والصوت العالي بتاعك اللى بيخرم ودن الواحد..يعني حاجات over شويه.على فكره انا دايما بقول..بغدادى حبيب كل الناس؟

بحب الناس كلها
7 - عايز اعرف رايك فى المنتدى يا حماده..بس قوله بالعاميه مش بالفصحى ولو عندك فكره قولهالنا بالمره؟

لا تعليق

8 - بتحس انك مش عارف نفسك كويس...يعني مش محدد عيوبك ومميزاتك ..متردد بتتراجع دايما عن اهدافك وهكذا يعني؟

لا اهداف عارفها كويس لكن مش كل حاجة لازم اقولها وفى حاجات بقولها مش هى دى اللى انا عاوزها ولكن بقولها ارضى فضول اللى امامى ليس الا يعنى انسان غامض بس مش اوى

انا كده اسئلتى خلصت يا عم
اتمنى يا حماده من كل قلبي انك تكون اتخنقت جدا من الاسئله دي...ههههههههه

لا مش اتخنقت شكرا كتير يا ابوصلاح

متنساش تمسح رقمى من تليفونك...............
ahmed maddish
ahmed maddish
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر

مُساهمة من طرف rafprof السبت نوفمبر 15, 2008 2:34 am

هاه اتفضل يا بغد اختار اللى بعدك
rafprof
rafprof
The top member
The top member

ذكر

مُساهمة من طرف ahmed maddish السبت نوفمبر 15, 2008 10:40 am

هختار كسبر
ahmed maddish
ahmed maddish
عضو ذهبي
عضو ذهبي

ذكر

مُساهمة من طرف محمد صلاح كسبر السبت نوفمبر 15, 2008 5:48 pm

تاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااني ماشي يا بغدادي
محمد صلاح كسبر
محمد صلاح كسبر
مشرف
مشرف

ذكر
Instant Message : استرها يارب
تاريخ الميلاد : 01/07/1985
نقاط نقاط : 5936
النجوميه النجوميه : 4
الاسم : محمد صلاح كسبر